رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادعا کرد: سازمان حج و زیارت عرضه‌ی تأمین امنیت زائران را ندارد و در حالی سود تردد زائران عتبات عالیات در مرز مهران را به جیب می‌زند که مردم استان ایلام از این رخداد عظیم بی‌بهره‌ هستند.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، «عبدالرضا عزیزی» در جلسه مشترک شورای اداری و فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: این کمیسیون تأثیرگذار تصمیمات بسیار بزرگی برای رفع مشکلات اجتماعی گرفته است به‌طوری‌که در مجلس نهم کمیته ایثارگران شکل گرفت و مطالبات این قشر که بعضاً تا 27 سال مغفول مانده بود پرداخت شد و انجام این مهم ایفای وظیفه در برابر کسانی است که آرامش را برای ما به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه استان ایلام محروم است و مردم برای رفع نیازهایشان به بارها این کمیسیون مراجعه می‌کنند، گفت: هر جای ایران که می‌رویم مشکل اشتغال داریم، دولت یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال جوانان در نظر گرفته بود که با پیگیری‌های کمیسیون اجتماعی مجلس این رقم به 4000 میلیارد افزایش پیدا کرد.

عزیزی با تأکید بر اینکه به دنبال بیکاری بوده که انواع آسیب‌ها سراغ جامعه می‌آید، خاطرنشان کرد: در پرداخت حقوق بی‌عدالتی وجود دارد و برای مثال اختلاف‌های فاحشی بین حقوق فرهنگیان با دیگر کارمندان است، چگونه معلم با خیال راحت به فرزندان ما آموزش بدهد؟ اگر هست باید برای همه باشد و اگر نیست هم باید برای همه نباشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بازدید از مرز مهران وقتی شعله‌های آتش میدان‌های نفت و گاز مشترک را در عراق را روشن دیدم درحالی‌که ما فقط به ایجاد چند حلقه چاه و آن‌هم رهاشده اکتفا کرده‌ایم قلب آدم درد می‌گیرد چون این میدان‌ها میان کشور ایران عراق مشترک هست و هر کشوری بیشتر بهره‌برداری کند بیشتر سود خواهد برد.

عزیزی با بیان اینکه استان ایلام دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی است که باید مورد توجه قرار گیرد، ادعا کرد: مردم ایلام از تردد زائران به عتبات عالیات هیچ سودی نمی‌برند و همه سود به جیب حج و زیارت می‌رود و این سازمان عرضه‌ی تأمین امنیت زائران را ندارد و در شرکتی به نام شمسا که خودشان تشکیل دادند سودهای کلان به جیب می‌زنند.

وی با طرح این سؤال که آیا شایسته است مردمانی که 8 سال در زیر بمب باران مقاومت کرده‌اند از تردد زائران عتبات عالیات هیچ سودی نبرد؟ ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی این مهم پیگیری می‌شود و حق مردم ایلام را می‌گیرم.

رئیس اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم ایلام حق بسیار بزرگی بر گردن کشور دارند و مظلومیت این دیار قابل‌تحسین است اما برای گرفتن حق خود باید فریاد زد.

وی در ادامه با بیان اینکه دیپلمات‌های ما اگر امروز باافتخار پیگیر مذاکرات هستند و در مقابل دشمن هستند همه مرهون خون شهدایی است در استان ایلام و دیگر نقاط کشور نثار ارزش‌ها شد، تأکید کرد: همدلی و هم‌زبانی رمز موفقیت پیروی بر دشمنان است و فتوای رهبری در مورد سلاح هسته‌ای از دستورات و قوانین شورای امنیت برای ما ارزشمندتر و بااهمیت‌تر است.