ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از اجرای تورهای گردشگری هوایی با هواپیماهای سبک همراه با تخفیف ویژه برای گردشگران نوروزی خبر داد.

عبدالمالک شنبه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا، درباره برنامه‌های نوروزی بیان کرد: از 25 اسفندماه برنامه نوروزی این استان شروع و تا 13 فروردین ماه ادامه دارد.

او افزود: افتتاح پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و دعوت از اقشار مختلف مردم، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، فعال نمودن تلویزیون شهری برای پخش جاذبه‌های گردشگری و برنامه‌های ستاد از جمله برنامه‌های این استان در ورودی میادین شهرستان‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی این استان ادامه داد: به مناسبت دهه‌ فاطمیه نیز در مناطق عملیاتی شرهانی، قلاویزان، سه راهی جندالله، میمک و تپه شنی ایستگاه‌های صلواتی برپا می‌کنیم.

شنبه‌زاده افزود: در همه شهرستان‌ها نیز در مبادی ورودی‌ها سیاه چادرهای عشایری، نمایشگاه معرفی جاذبه‌های گردشگری و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی برپا می‌کنیم. فعال کردن بازارچه دائمی صنایع دستی درشهرهای ایلام و ایوان نیز از جمله دیگر اقدامات این استان برای نوروز است.

او اضافه کرد: در اولین روز فروردین نیز در جوار امام زاده‌های استان و در محل موزه مردم شناسی نیز سفره هفت سین برپا و جشن تحویل سال می‌گیریم. از 3 تا 13 فروردین نیز بازی‌های بومی – محلی برگزار و به شکل سیار فیلم‌های خانوادگی پخش می‌کنیم.

شنبه‌زاده با بیان‌ اینکه برنامه‌های متنوع دیگری از جمله برگزاری مسابقه ایلام‌شناسی و پخش فیلم‌های جاذبه گردشگری برگزار می‌کنند، گفت: در روز 13 فروردین نیز طرح نظافت محیط زیست را در محل کانون‌های جمعیتی اجرا می‌کنیم.