hotels

رییس اتحادیه‌ی هتل‌داران استان اصفهان گفت: با ارزی – ریالی شدن نرخ هتل‌ها، هیچ‌یک از مشکلات اساسی هتل‌ ها برطرف نمی‌شود.

مهدی نریمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرایی شدن طرح ارزی – ریالی در هتل‌ها همزمان با افزایش 25 درصدی نرخ هتل‌ها از 25 فروردین‌ماه امسال در سراسر کشور، اظهار کرد: مشکل اساسی ما جذب گردشگر است تا بتوانیم با معرفی جاذبه‌ها، پتانسیل‌ها و قابلیت‌های گردشگری استان و با بازاریابی و تبلیغات مناسب، گردشگران را به کشور و به نقاط دیدنی جذب کنیم.

وی با اشاره به‌صرفه نبودن فاصله‌ی میان ریال و دلار در اقتصاد کشور، ادامه داد: دلاری که هتل‌دار از گردشگر خارجی می‌گیرد اکنون به نفع کشور می‌تواند باشد. این دلار براساس نرخ مبادلات ارزی از گردشگر خارجی دریافت می‌شود.

او همچنین درباره‌ی تصمیم دولت در سال 92 برای تک‌نرخی کردن قیمت‌ها در سراسر کشور، بیان کرد: فعلا وضعیت هتل‌ها به این‌گونه است، از این به بعد باید منتظر شویم ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

نریمانی با اشاره به این‌که همه‌ی هتل‌های استان اصفهان، با هر تعداد ستاره‌، طرح ارزی – ریالی را می‌توانند اجرا کنند گفت: این دستورالعمل در زمان اعلام نرخ جدید هتل‌ها به‌صورت کتبی به همه‌ی آن‌ها اعلام شد و اکنون همه‌ی هتل‌های استان اصفهان مجازند که این نرخ را اجرایی کنند.