هتل‌

رئیس جامعه هتلداران گفت: همه هتل‌های خوب در کشور پر نیستند، برخی از افراد فقط به هتل‌های تهران نگاه کرده و اعلام می کنند تمام هتل‌ها در ایران پر از مسافر است.

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه نمی توانیم بگوییم میزان اشغال هتل‌ها ایران افزایش داشته یا کاهش به خبرنگار مهر گفت: کشور ما اکنون از لحاظ ظرفیت اشغال هتل‌ها دو قطبی شده است. یعنی ظرفیت اشغال استان های تهران، یزد، اصفهان، شیراز رو به افزایش است چون خارجی‌ها همیشه به این استان‌ها می روند اما ظرفیت اشغال مابقی استان ها رو به کاهش است.

رئیس جامعه هتلداران گفت: نفع برخی دوستان به این موضوع است که اعلام کنند هتل‌های کشور پر از مسافر است منتهی واقعیت این است که همه هتل‌های خوب در ایران پر نیستند برخی فقط به هتل‌های تهران نگاه می کنند و اعلام می‌کنند وضعیت خوب است در حالی که آمار کشوری و کلی اینطور نیست و آمار اشغال هتل‌ها در کشورها زیر ۵۰ درصد است.

وی ادامه داد: حسن هتل‌های زنجیره‌ای به این است که معمولا ظرفیت اشغال اتاق خود را تامین می‌کنند اما در حوزه گردشگری داخلی هتل‌ها در حال آسیب دیدن هستند چون خانه مسافرها زیاد شده اند و وضعیت اقتصادی مردم بدتر شده است مردم هم به سمت استفاده از چادر ترغیب شده و کمتر به هتل می‌روند.

رئیس هتل های پارس درباره میزان اشغال این مجموعه نیز گفت: در سال ۲۰۱۶ در ۴ استان ظرفیت اشغال نسبت به قبل خوب بوده است، در این استان ها می توانیم بگوییم حدود ۶۰ درصد ظرفیت اشغال داشته ایم.

وی درباره اینکه برخی فعالان حوزه گردشگری اعلام می کنند در سال های آینده ظرفیت اشغال هتل ها تکمیل شده است گفت: مبنای قضاوت برخی دوستان هتل و یا شهر خاص است، آنها برخی از هتل ها را مورد قضاوت قرار می دهند به عنوان مثال اگر یکی از بهترین هتل های اصفهان پر باشد همان هتل ملاک بررسی قرار می گیرد.