هتل‌

رئیس جامعه هتل‌داران ایران گفت: از بیست و هفتم اسفند ماه تا هشتم فروردین ۹۵ با افزایش حضور مسافران نوروزی در هتل‌ها مواجه بودیم.

جمشید حمزه‌زاده درباره وضعیت هتل‌های کشور در ایام نوروز ۹۵ به خبرنگار مهر اظهار داشت: در برخی از استان‌ها با افزایش مسافر هتلی و در برخی از استان‌ها با کاهش مسافر روبه‌رو بوده‌ایم.

وی افزود: هتل‌های استان‌های خوزستان، هرمزگان، اصفهان، آذربایجان شرقی، زنجان و کرمان با افزایش مسافر هتلی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده است و استانی مانند زنجان با ۵ درصد و اصفهان با ۱۵ درصد رشد و خوزستان نیز با ۲۰ درصد افزایش روبرو بوده است.

حمزه‌زاده ادامه داد: در برخی از استان‌ها نیز با کاهش مسافر مواجه بودیم، مانند هتل‌های استان مازندران، گیلان، خراسان رضوی و فارس، بنابراین می‌توان گفت که بیشترین کاهش از نظر مسافر هتلی متوجه استان خراسان رضوی بوده که با ۳۰ درصد کاهش مواجه بود، اما برعکس آن استان‌های کرمان و خوزستان نسبت به سال قبل با رشد حضور مسافر در هتل ها مواجه بودند.

رئیس جامعه هتل‌داران ایران تصریح کرد: جزیره کیش نیز اگرچه نسبت به سال گذشته با افزایش مسافر روبه‌رو بوده، اما این افزایش چشمگیر نیست. در هر حال می‌توان گفت میانگین حضور مسافران در هتل‌های کشور در نوروز ۹۵ نسبت به نوروز ۹۴ با افزایش روبه‌رو بوده است.