«هتل‌های هما متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است و واگذار نخواهد شد.»

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، به دنبال اعلام دیدگاه‌ها و نظراتی درباره گروه هتل‌های هما از سوی مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی، روابط عمومی گروه هتل‌های هما با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ «سهام این شرکت متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است و هیچ برنامه‌ای برای واگذاری هتل‌های هما وجود ندارد.»

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از مخالفت با واگذاری مجموعه هتل‌های هما به سازمان تامین اجتماعی که در دولت قبل اتفاق افتاد و همچنین احتمال بازگشت این هتل‌ها به شرکت هواپیمایی هما سخن گفته بود.

فرهاد پرورش همچنین از اینکه بابت این واگذاری‌ها به هما هیچ مبلغی پرداخت نشده است، ابراز گله کرد.

هتل‌های هما در واکنش به اظهارات تاکید کرد: «تمامی اموال سازمان تأمین اجتماعی در تمامی بنگاه‌های ذی‌ربط متعلق به بیمه‌شدگان عزیز بوده و به غیر از مالک سهام کسی حق تصمیم‌گیری در خصوص اموال مذکور را نخواهد داشت.

سهام گروه هتل‌های هما در اجرای اصل 44 قانون اساسی و طی مصوبه هیأت وزیران، با پرداخت 3 هزار میلیارد ریال از کل مبلغ تعیین شده به صورت نقدی و باقی مبلغ از طریق تهاتر با دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی واگذار و تشریفات قانونی نقل و انتقال و ثبت 100 درصد سهام در اداره ثبت شرکت‌ها انجام پذیرفته است.

با توجه به این‌که اظهارات صورت گرفته از سوی مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) مطابق واقعیت نیست، لذا ضرورت دارد نسبت به اصلاح اظهارات صورت گرفته اقدام شود. بدیهی است در صورت تکرار اینگونه اظهارات، موضوع از طریق مراجع قانونی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.»