هتل

رئیس جامعه هتلداران فارس در پاسخ به انتقاد درباره ساخت هتل آسمان در حریم ارگ تاریخی کریم‌خانی، گفت: این هتل تنها ۲۰ سانتی‌متر خلافی دارد ولی به من گفته‌اند باید چهار طبقه از آن را حذف کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست فصلی تشکل‌های گردشگری پیش از ظهر امروز یکشنبه هجدهم مردادماه در هتل همای تهران برگزار شد.

در این برنامه حمید سجادیان رئیس اتحادیه هتلداران استان فارس درباره خانه – مسافرها، گفت: اکنون خانه مسافرها و خانه‌های مبلی، چالش هتلداران شده‌اند. گفته‌اند خانه مسافرها یک طرح ملی است، ما پاسخ دادیم اتفاقاً این طرح ضد ملی شده است. حمایتی که از سازمان میراث فرهنگی ندیدیم، هیچ؛ نظارت‌هایشان هم به دخالت تبدیل شد. طرح خانه مسافرها تصمیم عجولانه‌ای بود که سال‌ها باید به آن جواب داد. این خانه مسافرها بلایی از نظر بعد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به سر هتل‌ها آورده‌اند.

در ادامه سجادیان به رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت که آیا اجازه دارد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی انتقاد کند؟

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز گفت: شما یک سال و نیم سال است که هر چه دوست دارید می‌گویید، الان از من اجازه می‌خواهید؟ شما خودتان بارها با من جلسه خصوصی گذاشته‌اید و حتی درخواست نابه‌جایی داشتید و من نمی‌توانستم با آن موافقت کنم.

در همین حال سجادیان پاسخ داد: من در حضور همه اعلام می‌کنم که می‌خواستم در ۴۶ هزارمتربع، ۲۲ طبقه هتل بسازم، در صورتی که ۲۰ سانتی‌متر آن، خلافی دارد ولی به من گفته‌اند باید چهار طبقه را حذف کنی؛ این هتل را با کیک تولد اشتباه گرفته‌اند.

لازم به یادآوری است پیش از این ساخت هتل «آسمان» با ارتفاعی بیش از حد مصوب در حریم درجه یک ارگ تاریخی شیراز دردسرهایی را برای پرونده ثبتی این ارگ تاریخی ایجاد کرده بود.