گردشگری

هیچ چیز به اندازه بی‌برنامگی در صبح یک روز تعطیل کسل‌کننده نیست، نه حوصله شلوغی و چرخ زدن در مرکز خرید را دارید و نه حس و حال مهمانی رفتن و مهمانی دادن را، اما از فکر این‌که قرار است تا شب همین طور گوشه خانه کز کنید و تنها سرگرمی‌تان تماشای برنامه‌های تلویزیون باشد هم غصه‌تان می‌گیرد.

 دل تان لک زده برای یک برنامه متنوع، چیزی مثل یک سفر کوتاه، اما خودتان هم خوب می دانید که هر سفری به برنامه ریزی نیاز دارد و برای سفر به نزدیک ترین شهر باید حداقل چند ساعتی وقت بگذارید و تازه وقتی به مقصد می رسید، نیامده باید عزم بازگشت کنید چرا که فردا صبح اول وقت باید سر کارتان حاضر باشید.

پس بعد از کلی سبک و سنگین کردن دوباره آهی می کشید و ترجیح می دهید به تنها گزینه تان که همان ماندن در خانه و تماشای تلویزیون است، فکر کنید.

بسیاری از این افراد در حالی با شنیدن نام سفر به یاد شال و کلاه کردن برای رفتن به یکی از شهرهای دور و نزدیک داخلی یا حتی خارج از کشور می افتند، که وقتی قرار باشد فقط چند مورد از جاذبه های سیاحتی و تاریخی شهر محل زندگی شان را نام ببرند، دانسته های شان از یکی دو مورد فراتر نمی رود. بعضی ها هم با شنیدن نام اماکن تاریخی، تفریحی و زیارتی که در شهرشان وجود دارد، متعجب می شوند که چرا تا حالا درباره آنها چیزی نشنیده اند.

پس اگر قرار است گردشگر خوبی باشید اولین قدم این است که زیر و بم جاذبه های شهری را که سال هاست در آن سکونت دارید، خوب بشناسید.

پیشنهاد ما طرحی است که چند روزی است اجرای آن در شهر تهران و برای شهروندان تهرانی آغاز شده و شاید شهرداری های دیگر شهرهای کشور هم با آگاهی از آن به این فکر بیفتند که آن را اجرا کنند.

تور تهرانگردی، پیشنهادی است که می شود به آن برای گذراندن یک روز تعطیل شاد فکر کرد و با آن سرگرم شد.

در این طرح که سازمان خدمات و رفاه اجتماعی شهرداری تهران با مشارکت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران آن را اجرا می کند، شهروندان تهرانی که علاقه مند به بازدید از جاذبه های دیدنی شهرشان هستند، می توانند با اتوبوس های گردشگری، در سفرهای یک روزه تهرانگردی شرکت کنند.

از طبیعت گردی تا تورهای مذهبی و تاریخی

این تورها از روزهای یکشنبه تا جمعه هر هفته به صورت نیمروز و تمام روز طراحی شده اند، همچنین هزینه سفر با اتوبوس های تهرانگردی بسته به این که شما در تور نیمروزی شرکت کرده اید یا تور تمام روز و تعداد بازدیدهایی که خواهید داشت از 20 هزار تومان تا 40 هزار تومان متغیر خواهد بود.

اتوبوس های تهرانگردی هر روز هفته به استثنای شنبه ها از محل دو پایانه میدان قدس و میدان امام خمینی(ره) علاقه مندان به گردش در تهران را سوار می کنند.

شهروندانی که قصد سفر با این تورها را دارند می توانند یک روز قبل از سفر با مراجعه به سایت شرکت گردش آفرینان پارس (به عنوان بخش خصوصی همکار با سازمان رفاه و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران) هم از برنامه هفتگی تور تهرانگردی مطلع شوند و هم ثبت نام کنند.

تهرانگردی به دو زبان زنده دنیا

نه فقط تهرانی ها بلکه گردشگران خارجی هم که از کشورهای مختلف به قصد بازدید از شهرهای سیاحتی و زیارتی ایران راهی کشورمان می شوند به دلیل پایتخت بودن تهران، یکی دو روزی را در تهران اقامت دارند تا از آنجا به دیگر شهرهای کشور سفر کنند.

این فرصت کوتاه شرایطی را فراهم می کند که این گردشگران خارجی بتوانند از اماکن تاریخی و گردشگری تهران نیز بازدید کنند، در چنین شرایطی وجود اتوبوس های ویژه تهرانگردی برای خدمات دهی به گردشگران خارجی می تواند اتفاق مثبتی برای وجهه گردشگری پایتخت باشد.

این طور که متولیان برگزاری تهرانگردی می گویند در این تورها برای گردشگران خارجی نیز برنامه ویژه ای تدارک دیده شده است. به این ترتیب که در روزهایی که مسافران این اتوبوس ها گردشگران خارجی باشند، راهنمایان مسلط به دو زبان انگلیسی و فرانسوی با گردشگران همراه خواهند بود تا ضمن بازدید از اماکن مختلف، اطلاعاتی را به این دو زبان به آنها ارائه دهند. در برنامه هفتگی این تورها در طول هفته نیز یک روز کامل و یک نیمروز اجرای برنامه به زبان انگلیسی و فرانسوی خواهد بود.

مهمان تهران باشید

در لایه های پنهان محله های تهران هم اماکن تاریخی و سیاحتی بسیاری وجود دارد که شاید تاکنون از چشم بسیاری از شهروندان این شهر دور مانده باشد و حتی خیلی ها از وجود آن در شهرشان بی اطلاع باشند.

میدان بهارستان، میدان بهار دموکراسی، بازدید از موزه ملت، عمارت مسعودیه، برج آزادی، شهرک سینمایی غزالی، سردر باغ ملی، پیاده روی در طولانی ترین خیابان خاورمیانه، موزه آبگینه، گنجینه نادر جواهرات سلطنتی ایران در موزه جواهرات ملی، باغ سلطنتی گلستان، باغ موزه دفاع مقدس، کاروانسرای خانات، بازدید از امامزادگان تهران، حمام سنتی نواب، دریاچه چیتگر، آبشار تهران، مجموعه کاخ های سعدآباد، عمارت باغ فردوس، زیارت بی بی شهربانو، بازدید از چشمه علی و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از مکان هایی است که شما با شرکت در تورهای تهرانگردی فرصت بازدید از آنها را خواهید داشت.