اقامتگاه هیتلر

اقامتگاه هیتلر در 10 ماه میزبان بیش از دو میلیون گردشگر بود.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، اقامتگاه آدولف هیتلر، دیکتاتور نازی، که در سال‌های اخیر به مقصد جدید گردشگری آلمان و ایالت «باواریا» تبدیل شده، در 10 ماه میزبان بیش از دو میلیون گردشگر بود.

به گزارش خبرگزاری آلمان، اقامتگاه هیتلر که «آشیانه‌ عقاب»‌ نام دارد، در یک منطقه کوهستانی مرتفع در ایالت باواریا واقع شده و از اول ژانویه تا پایان اکتبر سال جاری میلادی میزبان دو میلیون و 110 هزار گردشگر بود. کارشناسان علت اصلی رشد چشمگیر گردشگران آشیانه‌ عقاب در سالهای اخیر را ساخته شدن بخش‌هایی از فیلم «والکری» با بازی «تام کروز» در این بنای تاریخی می‌دانند که به روایت یک سوءقصد نافرجام علیه هیتلر می‌پردازد.

«آشیانه‌ عقاب‌» برای پنجاهمین سالروز تولد هیتلر به عنوان هدیه‌ی تولد از سوی مقامات ارشد حزب نازی ساخته شد. هدف اصلی آنها از ساخت چنین مکانی برای هیتلر این بود که او در آنجا بتواند به دور از شلوغی‌های همیشگی و با توجه به موقعیت استثنایی این محل به استراحت بپردازد.

مراحل ساخت آشیانه‌ عقاب ‌١٣ ماه به طول انجامید و در نهایت برای پنجاهمین سالگرد تولد هیتلر در سال ‌١٩٣٩ میلادی آماده شد. این بنای تاریخی ارزشمند بر بالاترین نقطه‌ی کوه «کهلشتاین» به ارتفاع ١٨٣٤ متر قرار دارد. هیتلر با وجود علاقه‌ای که به آشیانه‌ عقاب داشت، اما تنها حدود ‌١٠ بار و هر بار کمتر از نیم‌ساعت درآنجا اقامت کرد و به همین دلیل آشیانه‌ عقاب با وجود حملات مخرب جنگ جهانی دوم سالم و دست‌نخورده باقی ماند.

نیروهای کماندوی هوایی آمریکا، اولین گروهی بودند که توانستند خود را پس از خودکشی هیتلر به آشیانه‌ عقاب برسانند و آنجا را تحت کنترل خود درآورند. تا سال ‌١٩٦٠ میلادی آشیانه عقاب در دست نیروهای آمریکایی قرار داشت تا اینکه در نهایت به استان بایرن آلمان بازپس داده شد.

آلمان که در سال‌های اخیر در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان قرار گرفته و از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی بهره می‌برد، براساس آخرین گزارش سازمان «رقابت‌پذیری سفر و گردشگری» امن‌ترین مقصد گردشگری جهان به شمار می رود. درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی آلمان را به خود اختصاص داده و بیشتر گردشگران این کشور از فرانسه، انگلیس، آمریکا، روسیه و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس هستند، البته در ماه‌های اخیر گردشگران آلمان از دو کشور پرجمعیت چین و هند نیز افزایش یافته‌اند.