بنا

مدیرعامل صندوق احیاء می گوید، پرونده تعدادی از بناهای تاریخی که از دوره های قبل به دلیل برخی مشکلات حقوقی به مراجع قضایی ارسال شده بود حل و مرتفع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق احیاء، تعدادی از بناهای تاریخی واگذار شده در دوره قبل درحالی با مشکلاتی از سوی بهره بردار مواجه شد که مدیرعامل صندوق احیاء از رفع مشکلات حقوقی این پرونده ها پس از پیگیری های جدی مدیریت جدید می گوید.

« محمدرضا پوینده» مدیرعامل صندوق احیاء در این خصوص اعلام کرد: ۱۰ سال پیش صندوق احیاء بر اساس قانون مجلس و قانون چهارم برنامه توسعه (بند ز) ماده ۱۱۴ شکل گرفت. در مفاد اساسنامه صندوق که به تایید و تصویب دولت رسیده است اهداف و شرح وظایفی تدوین شده است که در حال حاضر مدیریت جدید صندوق در چهارچوب اهداف تعیین شده فعالیت های خود را آغاز کرده است.

وی گفت: هم اکنون با توجه به برنامه ریزی های انجام شده بسیاری از فرآیندها اصلاح شده و سعی داریم تعدادی از بناهایی که در مالکیت سازمان میراث فرهنگی قرار دارند را به سرمایه گذاران واگذار کنیم.

به گفته پوینده، متاسفانه در دوره های پیشین تعدادی از بناهای تاریخی به مراجع قضایی ارسال شده بود.

مدیرعامل صندوق احیاء با بیان اینکه در این بناهای واگذار شده رعایت مسائل فنی و بهره برداری انجام نمی شد، ادامه داد: متاسفانه در بناهای نام برده بهره بردار قبلی از حق و حقوقی که صندوق در قالب قرارداد مشخص کرده بود عدول می کرد و حاضر به تمکین نبود و از ضوابط تعیین شده عدول می کرد از همین رو این پرونده ها به مراجع قضایی ارسال شد.

پوینده تاکید کرد: اما درحال حاضر با پیگیری های صورت گرفته این بناها به سرعت رفع تکلیف شده اند و به روال عادی واگذاری بازگشته اند.

آنطور که این مسئول معقتد است، در دوره پساتحریم و پس از گذراندن دوره رکود با بسیاری از شرکت ها وارد مذاکره شده ایم و امیدواریم بسیاری از بناهای تاریخی با همکاری سرمایه گذاران داخلی و استقبال سرمایه گذاران خارجی به بهره برداری برسند.