میراث

نهمین فصلنامه تخصصی میراث ملی پس از گذشت ۴ سال از آخرین انتشار آن با مدیر مسئولی محمد حسن طالبیان از سوی معاونت میراث فرهنگی کشور منتشر شد.

به گزارش  خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ این شماره در گرامیداشت هفته میراث فرهنگی با نگاهی به پیشینه نمادهای ملی و با شعار جهانی یونسکو «صلح؛ ارمغانی برای بشریت در دسترس علاقه مندان قرار گرفت

نوروز نماد صلح و دوستی  از فرهنگ ایران باستان  به روایت اساطیر، مستند نگاری کتیبه و نقش برجسته داریوش  اول در پایگاه میراث جهانی بیستون، مروری بر پژوهش های باستان شناختی چغازنبیل نخستین اثر جهانی ایران، مدیریت میراث فرهنگی جهانی،  موزه جیرفت، میراث فرهنگی و صلح ، نگاهی به پرونده قنات ایرانی، نامزدی دیگر در فهرست میراث جهانی و …. از عناوین شماره نهم  فصلنامه میراث ملی است که به صورت ویژه نامه پایگاههای میراث فرهنگی منتشر شده است.

«فرهاد عزیزی» مدیر کل دفتر امور پایگاه های میراث جهانی کشور با اشاره به فعالیت های امور پایگاه های میراث فرهنگی کشور افزود: در سال گذشته دفتر امور پایگاه های میراث فرهنگی کشور سه راهبرد اساسی را در سر لوحه فعالیت های خود قرار داده است به طوری که پایش، حفاظت، مرمت و ساماندهی آثار از اولین اهداف آن به شمار می رود.

به گفته وی، ایجاد و تکمیل خدمات و تاسیسات گردشگری مطابق با استانداردهای جهانی و بر اساس معیارهای مدیریت میراث جهانی و هچنین معرفی، آموزش و آگاهی رسانی نجوامع محلی و محلی از جمله راهبردهای تعریف شده این دفتر در سه سال گذشته بوده است.

مدیر کل دفتر امور پایگاه های میراث جهانی همچنین افزود: از آنجایی ویژه نامه پایگاه های میراث فرهنگی در نهمین فصلنامه تخصصی میراث ملی منتشر شد که پایگاه های میراث ملی و جهانی، به عنوان نمادهای کهن کشور از جایگاه ویژه ای برخوردارند. از همین رو نشریه ی حاضر با تلاش همکاران در دفتر امور پایگاه ها به مناسبت بزرگداشت هفته میراث فرهنگی و با نگاهی به شعار جهانی صلح، ارمغانی برای بشریت انتشار یافت.