شبان میرشکرایی

تبریز – رئیس کمیته رویداد فرهنگی نوروزگاه احیای میراث ناملموس و تقویت وحدت و انسجام ملی را هدف اصلی این طرح عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شبان میرشکرایی ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی نوروزگاه آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از رسوم و آئین های مرتبط با نوروز در دهه های اخیر به دست فراموشی سپرده شده اند، اجرای چنین رسومی در قالب طرح ملی نوروز گاه بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به اینکه آذری ها از کهن­ترین اقوام ایرانی هستند، از آذربایجان شرقی به عنوان آلبوم غنی خرده فرهنگ ها و آئین های نوروزی یاد و تأکید کرد: نوروزگاه جشنواره یا نمایشگاه نیست، یک رویداد فرهنگی است که در نهایت باید به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیانجامد.

عضو شورای سیاست گذاری آئین ملی نوروزگاه با بیان اینکه جامعه هدف نوروزگاه، مردم عادی و به خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان هستند، افزود: برگزاری این مراسم می تواند محفل مناسبی برای افزایش آگاهی عمومی در مورد بن­مایه­های فرهنگ ایرانی و آئین ملی نوروز باشد.

میرشکرایی هدف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری طرح نوروزگاه را احیای میراث ناملموس و تقویت وحدت و انسجام ملی عنوان و خاطر نشان کرد: تشکیل پرونده و ثبت خرده رسم­های مرتبط با نوروز آذربایجان شرقی باید مورد توجه قرار گیرد و نقش مردم فرهنگ­دوست استان در این زمینه بسیار پر رنگ و حائز اهمیت است.