جلسه

مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی گفت: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی ردیف اعتباری مستقلی برای پایگاه‌های میراث ملی در نظر گرفته شد.

فرهاد عزیزی به خبرنگار مهر گفت: مسئولان سازمان مدیریت حتی بازدیدی از برخی از پایگاههای ملی مانند قلعه الموت و ماسوله داشتند و به اهمیت آنها پی بردند. این آثار از آن جهت اهمیت دارند که در شرف ثبت جهانی هستند و هر چه بتوانیم در سطح ملی آنها را از نظر زیرساختها و … آماده کنیم، در ثبت جهانی آنها موفق تر خواهیم بود. و راحت تر می‌توانند در فهرست یونسکو قرار گیرند. چرا که بیشتر این پایگاههای ملی اکنون در فهرست موقت یونسکو ثبت شده اند و جزو مقاصد تاریخی و گردشگری قرار دارند.

وی با اعلام اینکه اکنون ۷۰ پایگاه میراث ملی در کشور وجود دارد تصریح کرد: پایگاه‌های ملی در اولویت برنامه های امور پایگاههای میراث فرهنگی در سال ۹۴ قرار دارند. در دوره ای این پایگاه‌های ملی ارتباطی با سازمان میراث فرهنگی نداشتند و کارهای مربوط به آنها به اداره کل استانهای محول شده بود. برخی از این پایگاههای تعطیل شده و یا برخی نیز ضعیف بودند. ساماندهی این پایگاه‌ها در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی گفت: برخی از این پایگاه‌های ملی کارشان را آغاز کرده اند مانند قلعه فلک الافلاک و یا ماسوله و طوس. همچنین اکنون روی طرح جامع طوس کار می‌کنیم.