گردشگر سلامت

دولت امارات پیش‌بینی کرده تا سال 2020 میلادی سالانه 500 هزار مسافر را در حوزه گردشگری سلامت جذب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مسئولین مراکز درمانی تصمیم دارند با مجهز کردن بیمارستان‌های خود و افزایش سطح خدمات درمانی، تعداد گردشگران سلامت را تا سال 2020 به 500 هزار نفر در سال برسانند.

کمپانی «NMC Healthcare» که مدیریت 12 بیمارستان و کلینیک را بر عهده دارد، اعلام کرد از این به بعد حراجی‌های پیشرفته‌ایی را در ابوظبی، العین و دبی انجام می‌دهد تا به جذب گردشگری بیشتر کمک شود. این عمل‌ها شامل حراجی‌ بیماری‌های واریسی، فتق،‌ آپاندیس، عمل‌های زیبایی برای درمان چاقی مفرط و روش‌های درمانی انواع سرطان می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد بسیاری از اماراتی‌ها برای درمان به شهرهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی سفر می‌کنند و این اقدامات در جهت کاهش چنین سفرهایی نیز صورت می‌گیرد.

تعداد گردشگران سلامت امارات در سال گذشته 135 هزار نفر بود که نسبت به سال 2013، افزایشی 15 هزار نفری را تجربه کرد. پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پنج سال آینده به سالانه 500 هزار گردشگر برسد.

به گفته کارشناسان، هدف از ارتقای سطح خدمات درمانی امارات، برعکس کردن روند سفر بیماران به کشورهای خارجی برای درمان و جذب بیشتر گردشگران سلامت است. اداره سلامت دبی برای دست یافتن به این هدف، بسته‌های پیشنهادی را برای بیماران خارجی تعریف کرده که شامل چک‌آپ، خدمات دندان‌پزشکی، بیماری پوستی، جراحی‌های پلاستیک، ارتوپدی و صدور ویزای پزشکی می‌شود.