hamedanامیر خجسته در حاشیه بازدید از دبیرخانه مرکزی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان در آرامگاه بوعلی سینا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس همدان اظهار داشت: جای خوشحالی بسیار است که امسال بعد از سال‌ها شاهد حضور مسافران و گردشگرانی از نقاط مختلف در استان همدان هستیم و این نویددهنده خوبی در بهبود بخش اقتصادی در سطح استان است.

وی افزود: بنا بر گزارشات ارائه شده در دبیرخانه ستاد، در نوروز امسال بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری تا پایان روز 11 فروردین که با خرید بلیت وارد این اماکن شدند بیش از 600 هزار نفر اعلام شده که از افزایش چشم‌گیر نسبت به مدت مشابه حکایت دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به عملکرد مطلوب دبیرخانه ستاد و حضور یک مدیر جوان و کاربلد در مدیریت میراث فرهنگی استان تصریح کرد: قبل از ورود ایزدی مدیرکل میراث به همدان صحبت‌هایی بر تأثیرگذاری و ایجاد تحولات و تغییرات در میراث فرهنگی استان به گوش می‌رسید اما برگزاری موفق ششمین جشنواره زمستانی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نوروز امسال شاهدی بر ادعاهای گفته شده است.

به گفته وی رضایت‌مندی مسافران در بررسی‌های حضوری و همچنین رصد نظرات و انتقادات که در نظرسنجی‌ها شرکت کردند نشان از وجود برنامه‌ریزی مناسب و استفاده حداکثری از امکانات اقامتی و تفریحی استان بوده که همه دستگاه‌های ذیربط با نظارت عالیه استاندار به عنوان رئیس و هماهنگی مدیرکل میراث به عنوان دبیر ستاد تسهیلات سفر استان پای کار بودند.

خجسته یادآور شد: تحولات و تغییرات که در مبادی ورودی و میادین، تزئینات شهری، نحوه پذیرش و ارجاع به مراکز اسکان ایجاد شده به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شده که قابل لمس است و مشکلات اسکان مسافران در سال‌های قبل به حداقل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه همدان به عنوان پایتخت و تاریخ تمدن ایران زمین نام گرفته و باید اقداماتی که انجام می‌شود در حد این نام باشد ابراز داشت: استان همدان یک هزار و 800 جاذبه تاریخی، طبیعی و گردشگری را دارد و با این تعداد اماکن نتوانسته حق خود را بحث جذب گردشگر داخلی و خارجی ادا کند و برای رسیدن به شرایط مطلوب برنامه‌ مدونی را طلب می‌کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه حضور  چشم‌گیر گردشگر داخلی و خارجی، استان همدان را از مظلومیت در صنعت گردشگری خارج کرده است گفت: استان همدان با زیرساخت و قابلیت‌های منحصر به فرد خود می‌تواند به راحتی قطب گردشگری غرب کشور شود.

وی اضافه کرد: استان همدان با داشتن جاذبه‌‌های گردشگری طبیعی منحصر به فرد در سطح کشور و در بعضی از موارد در دنیا  و همچنین آب و هوا و اقلیم خاص خود، توانایی جذب میهمان را در چهار فصل را دارد و علاوه بر حضور مسافران در فصول بهار و تابستان، همدان را به عنوان پایلوت ورزش‌های زمستانی در رشته‌های مختلف معرفی کنیم.

خجسته اذعان داشت: توسعه صنعت گردشگری در همه ابعاد باعث رونق اقتصادی در استانی خواهد شد که از معضل بیکاری به شدت رنج می‌برد و ورود گردشگران موجب خواهد شد تا اقتصاد در سطح استان رونق گرفته و آورده مطلوبی در این بخش را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی بین دستگاه‌های دست‌اندرکار سفر و عضو کارگروه گردشگری استان در نوروزی امسال موجب شده تا مجمع نمایندگان استان پیگیری بیشتری در بحث رفع مشکلات این بخش داشته باشند، تأکید کرد: با آماری که از بعد گردشگر در نوروز امسال شاهد بودیم باعث شده در احیای صنعت مستعد گردشگری در استان که مغفول واقع شده است مجمع نمایندگان تلاش بیشتری را برای رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت‌های لازم را در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: در ملاقات حضوری و همچنین حضور علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی، مسائل زیرساختی عمرانی فرودگاه، راه‌آهن و بزرگراه‌های مورد بررسی قرار گرفته و برای تسریع در بهره‌برداری این پروژه‌ها 150 میلیارد تومان اختصاص یافته که در جذب گردشگر تأثیر مستقیم خواهد داشت.

وی با اشاره به نیاز استان به افزایش ظرفیت اقامتی در سطوح و درجات مختلف عنوان کرد: برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در بحث ساخت هتل، متل، کمپینگ و اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت جلسات و رایزنی‌هایی در تهران انجام و شرایط برای حضور این سرمایه‌گذاران فراهم شده تا بتوانیم در سطح استان اماکن اقامتی را فراهم کنیم تا خانواده‌ها با هر سطح درآمد توانایی اقامت خوبی را در همدان داشته باشند.