alirezaعلیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به وضعیت موزه منطقه‌ای غرب کشور که ایجاد آن در دولت نهم آغاز شد، افزود: این موزه برای همدان مهم است و باید موزه‌ای که مصوبه هیئت دولت است به سرانجام برسد.

وی با اشاره به وضعیت بودجه و اعتبارات کنونی کشور خاطرنشان کرد: با وجود وضعیت کنونی اعتبارات 842 میلیون تومان برای موزه اختصاص یافت تا این موزه تعیین تکلیف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه ایجاد موزه منطقه‌‌ای غرب کشور را در سال جدید پیگیری می‌کینم، بیان داشت: سعی ما بر آن است در حد اعتبارات این موزه را نیز به نوعی پیش ببریم.

وی با اشاره به محتویات این موزه نیز اظهار کرد: ظرفیت‌ها و اشیای موجود در همدان به حدی هست که بتوان موزه شاخصی را با نوع نگرش و تخصص باستانشناسی در همدان ایجاد کنیم.

ایزدی یادآور شد: با معاونت میراث فرهنگی و موزه ملی ایران صحبت‌هایی مبنی بر اینکه وقتی فضای مناسب موزه منطقه‌ای غرب کشور در همدان فراهم شد، اشیای متعلق به همدان را از موزه ملی به همدان انتقال دهیم، صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن استانداردهای امنیتی در موزه منطقه‌ای غرب کشور آثار را به همدان منتقل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه مهر تأیید کارشناسان حوزه موزه نیز بر موزه منطقه‌ای غرب کشور زده شده است، افزود: با توجه به تأیید این موزه، بخشی از سفالینه‌های ارزشمند که در حفاری‌ها و در فصول مختلفی به دست آمده نیز قابل انتقال به این موزه است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد این موزه برای ما حیاتی است، ابراز داشت: این موزه باید حفظ شود و اختصاص مبلغ فوق نیز در راستای مهر ماندگار بودن این موزه به آن تعلق گرفت.

ایزدی در خصوص مسقف کردن تپه هگمتانه نیز اذعان کرد: تپه هگمتانه در لیست موقت ثبت جهانی شدن قرار گرفته و ایجاد هر نوع سازه‌ای ایجاد مشکل می‌کند که در این راستا با هر سازه‌ای موافقت نمی‌کنیم.