hasanحسن قهرمانی‌مطلق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به ورود بیش از یک میلیون مسافر نوروزی به همدان اظهار داشت: امسال همدان با حضور بی‌سابقه و چشمگیر مسافران و گردشگران نوروزی مواجه بود که این امر جای توجه دارد.

وی گفت: بیش از 14 هزار و 500 نفر ظرفیت برای اسکان مسافران نوروزی در همدان تعریف شده بود که با گردشگرانی بیش از این تعداد مواجه شدیم و برای ارائه خدمات به آنها از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شد.

فرماندار شهرستان همدان افزود: در همین راستا مجبور به استفاده از ظرفیت تمام سالن‌های ورزشی، مدارس و حسینیه‌ها شدیم تا خدمات‌رسانی مناسبی به مسافران داشته باشیم.

این مسئول تأکید کرد: با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچ مسافری در همدان نبود که فاقد سرپناه و یا بدون اسکان باشد.

قهرمانی‌مطلق در ادامه سخنانش از ورود 122 گردشگر خارجی به همدان خبر داد و گفت: بیشتر این گردشگران از کشورهای اروپایی به همدان سفر کرده بودند.

وی با اشاره به امنیت موجود در شهر همدان اضافه کرد: ارتقای ضریب امنیت در ایام نوروز از دیگر اقداماتی بود که در سطح شهر انجام گرفت و رضایت مسافران و گردشگران نوروزی را در بر داشت.

فرماندار شهرستان همدان از سابقه غنی همدان سخن گفت و اذعان داشت: باید بیش از پیش زمینه حضور گردشگر در همدان فراهم شود.

این مسئول در پایان سخنانش تأکید کرد: افزایش زیرساخت‌های گردشگری از یک سو و سبقه تاریخی همدان از سوی دیگر موجب افزایش گردشگر و مسافر به همدان شده که البته باید زمینه افزایش آن نیز مهیا شود.