halal

پیش‌بینی می‌شود صنعت گردشگری جهانی در سال 2020، حدود 192 میلیارد دلار از محل گردشگری حلال، درآمد داشته باشد.

به گزارش توریست‌ها به نقل از ایسنا، یک موسسه مطالعاتی صنعت گردشگری که در سنگاپور مستقر است، پیش‌بینی کرد که با ادامه روند رو به رشد فعلی صنعت گردشگری جهانی در سال 2020 حدود 192میلیارد دلار از محل گردشگری حلال درآمد داشته باشد.

به گزارش ورلد توریسم، براساس این تحقیق که براساس درآمدهای 47 کشور میزبان گردشگران مسلمان تنظیم شده است با اشاره به درآمد 139 میلیارد دلاری صنعت گردشگری جهانی در سال 2013 از محل گردشگری حلال و با ادامه روند رو به رشد فعلی جهان تحقق این هدف دور از انتظار به نظر نمی‌رسد.

از سال‌ها قبل و با رشد چشمگیر درآمد ساکنان کشورهای مسلمان، به ویژه ساکنان کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، توسعه گردشگری اسلامی یا همان «گردشگری حلال» که مبتنی بر اصول دین اسلام است، در دستور کار کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای اسلامی قرار گرفته است

در سال‌های اخیر در میان کشورهای مسلمان مالزی، مصر، اردن، امارات، اندونزی، ترکیه، مراکش، قطر و تونس و در بین کشورهای اروپایی آلمان بهترین عملکرد را در جذب گردشگران مسلمان داشته است.

گردشگری حلال جدیدترین زیرشاخه گردشگری اسلامی در جهان است که با سرعت زیادی در حال گسترش در تمامی نقاط جهان به ویژه کشورهای اسلامی است. از آنجایی که مسلمانان بخش مهمی از گردشگران جهان را تشکیل می‌دهند، کشورهای غیرمسلمان هم در راستای ارائه خدمات به این گردشگران فعالیت‌های جدیدی را تحت عنوان گردشگری حلال آغاز کرده‌اند.