پرو

پرو با امضای توافقنامه‌ای، صنعت گردشگری کشور زلزله‌زده هائیتی را احیا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در قالب این توافقنامه که در شهر لیما – پایتخت پرو – به امضای وزرای گردشگری پرو و هائیتی رسید، همکارهای دو کشور در جهت جذب گردشگران مشترک گسترش می‌یابد.

در قالب این تفاهمنامه که اجرای آن از نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز می‌شود، ویزای گردشگر هائیتی و پرو برای سفر به کشور دیگر معتبر بوده، پروازهای بین دو کشور افزایش می‌یابد و بسته‌های گردشگری مشترک ویژه بازدید از جاذبه‌های گردشگری پرو و هائیتی نیز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش آندیانا، پرو طی سال‌های اخیر یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان بوده و در برخی سال‌ها در بین 20 مقصد برتر گردشگری جهان نیز قرار گرفته است. از سوی دیگر، صنعت گردشگری هائیتی پس از زلزله مرگبار سال 2010 در شرایط بدی قرار گرفته و با وجود انجام تلاش‌های فراوان برای بازگرداندن گردشگران هنوز به روزهای خوب پس از زلزله بازنگشته است.

زلزله در هائیتی علاوه‌بر مرگ صدها هزار تن، بیشتر زیر ساخت‌های صنعت گردشگری این کشور کوچک را نیز به طور کلی نابود کرد و حال با گذشت چند سال از آن حادثه مرگبار گزارش‌ها از میزبانی این کشور از 420 هزار گردشگر در سال 2013 حکایت دارد که در این میان بیشتر آنها از آمریکا و کشورهای منطقه کارائیب بوده‌اند که به طور میانگین نیز 9 روز در این کشور اقامت کرده‌اند.