بانکوک

براساس شاخص جهانی مقاصد گردشگری «مسترکارت»، منطقه آسیا اقیانوسیه در سال‌های اخیر با بیشترین رشد در میان پربازدیدترین مقاصد گردشگری جهان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در گزارش شاخص مقاصد گردشگری مسترکارت که برای اولین‌بار به صورت ویژه درباره منطقه آسیا-اقیانوسیه منتشر شده، در مجموع 167 شهر در 22 کشور این منطقه از جهان بررسی شده‌اند و در نهایت «بانکوک» پایتخت تایلند از لحاظ جذب گردشگر، میزان ‌هزینه‌شده توسط گردشگران و همچنین تعداد شب‌اقامت گردشگران خارجی در سال 2015 در صدر قرار گرفته است.

صنعت گردشگری 9.3 درصد از تولید ناخالص ملی و اشتغال را در کشورهای حوزه آسیا اقیانوسیه به خود اختصاص می‌دهد که این به معنای سهم 2.27 تریلیون دلاری در تولید ناخالص ملی و 153.7 میلیون شغل در سال 2015 میلادی است تا منطقه آسیا-اقیانوسیه از لحاظ سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی و اشتغال‌زایی در مکان نخست جهان قرار بگیرد.

20 شهر پربازید گردشگری منطقه آسیا اقیانوسیه

بر اساس این گزارش، منطقه آسیا-اقیانوسیه در سال 2014 میلادی 23 درصد از گردشگران بین‌المللی و 30 درصد از درآمد گردشگری بین‌المللی در سطح جهان را به خود اختصاص داد و از سال 2005 تاکنون سریع‌ترین رشد را عرصه گردشگری بین‌المللی داشته است که در این میان جنوب و جنوب‌شرقی آسیا با 8.6 و 7.9 درصد رشد بیشترین روند صعودی را طی کرده‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش، 20 مقصد برتر گردشگری منطقه آسیا-اقیانوسیه در مجموع 50 درصد از ورودی گردشگران بین‌المللی را در سطح جهان به خود اختصاص می‌دهند.

در فهرست 20 مقصد برتر گردشگری منطقه آسیا-اقیانوسیه، شهر بانکوک‌ – پایتخت تایلند – با با 21.9 میلیون گردشگر در مکان نخست پربازدیدترین شهرها قرار دارد و پس از آن و با اختلاف فراوان سنگاپور‌ با 11.8 میلیون گردشگر،‌ توکیو‌ با 11.8 میلیون گردشگر و کوالالامپور با جذب 11.3 میلیون گردشگر خارجی رتبه‌های بعدی را به نام خود ثبت کرده‌اند.

کشور ژاپن با چهار شهر توکیو‌، اوزاکا‌، هوکایوو و چیبا، چین با سه شهر پکن‌، شانگهای و گوانژو و کشور تایلند با شهرهای بانکوک‌، پوکت و شهر ساحلی پاتایا‌، بیشترین نمایندگان را در میان 20 مقصد پربازدید گردشگری در منطقه آسیا-اقیانوسیه دارند.

هند نیز دو شهر بمبئی و چنای را در فهرست 20 مقصد برتر گردشگری منطقه آسیا اقیانوسیه در سال 2015 دارد.

در این فهرست‌، هفت شهر در حد فاصل بین سال 2014 تا 2015 میلادی رشدی بالغ بر 10 درصد را در جذب گردشگر خارجی ثبت کرده‌اند که شامل چیبا (56.6 درصد)، اوزاکا (54 درصد)، توکیو (53.2 درصد)، هوکایدو (50.3 درصد)، بانکوک (28.6 درصد)، پوکت (15.5 درصد) و پاتاپا (10 درصد) می‌شوند.

گردشگران چین نقش قابل ملاحظه‌ای در آمار و ارقام گردشگری در منطقه آسیا اقیانوسیه ایفا می‌کنند، به طوریکه 70 درصد از رشد جذب گردشگر در تایلند و 45 درصد از رشد گردشگری در ژاپن مرهون گردشگران چینی است.

20 مقصد برتر گردشگری منطقه آسیا اقیانوسیه با بیشترین شب اقامت

از لحاظ تعداد شب‌هایی که گردشگران خارجی در شهرهای منطقه آسیا اقیانوسیه سپری کرده‌اند نیز باز هم شهر بانکوک با 107 میلیون شب در مکان نخست جای گرفته و جالب اینکه سیدنی که از لحاظ ورود گردشگران در رتبه 21 این منطقه قرار دارد، از لحاظ تعداد شب سپری شده گردشگران خارجی با 83 میلیون شب در مکان دوم جای گرفته و پس از آن کوالالامپور، پایتخت مالزی با 68.5 میلیون شب جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

در جدول منتشر شده در گزارش شاخص مسترکارت از گردشگری منطقه آسیا اقیانوسیه‌، از لحاظ میزان هزینه گردشگران خارجی بانکوک با 15.2 میلیارد دلار اول است و پس از آن به ترتیب سئول (14.4 میلیارد دلار)، سنگاپور (14.1 میلیارد دلار)، توکیو (11.9 میلیارد دلار) و کوالالامپور (10.5 میلیارد دلار) در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

20 مقصد برتر گردشگری منطقه آسیا اقیانوسیه از لحاظ هزینه گردشگران خارجی