sajad

«سجاد صدیق‌پور» که سال پیش طولانی‌ترین قطب ایران را رکاب زده بود حالا قرار است، مسیر تبریز تا گرگان را با شعار «انسان‌های سبز با طبیعت سبز» و با هدف ترویج فرهنگ مدیریت پسماند رکاب بزند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، رکاب‌زنی این سایکل‌توریست 22 ساله، از امروز و به مناسبت روز زمین پاک از شهر تبریز آغاز می‌شود که در نیمه‌ی راه «مهدی مرادی» دوچرخه‌سوار دیگری از آستار به او می‌پیوندد.

صدیق‌پور که این حرکت خود را محیط‌ زیستی می‌داند، گفت: استفاده بی‌رویه‌ی کیسه‌های پلاستیکی، مهم‌ترین موضوعی است که ما در این برنامه قرار است درباره‌ی مضرات آن آموزش‌هایی را بدهیم که البته در صورت همکاری سازمان‌های مربوطه، کارگاه‌های آموزشی‌ایی را در مدارس ابتدائی برگزار می‌کنیم تا گام موثری را برای حفظ و نگهداری محیط زیست برداریم.

صدیق‌پور که قبلا مسیرهای داخلی و خارجی دیگری را با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و محیط زیست رکاب زده است، این برنامه‌ی خود را از امروز، دوم اردیبهشت‌ماه و از شهر تبریز شروع کرده است که در ادامه از شهرهای سراب، اردبیل، آستارا، اسالم، رشت، رامسر، نوشهر، محمودآباد، ساری و بهشهر گذر خواهد کرد برنامه را در شهر گرگان به پایان می‌رساند. او این برنامه را که حدود 14 روز طول می‌کشد با هزینه‌ی شخصی و با هماهنگی سازمان محیط زیست آستان آذر بایجان شرقی انجام می‌دهد.