یونان

دولت یونان در قالب راهبرد جدیدش برای جذب گردشگران به قاره سیاه چشم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در شرایطی که کارشناسان یکی از راه‌های خروج یونان از شرایط اقتصادی فعلی را توسعه صنعت گردشگری می‌دانند، وزارت گردشگری یونان از نگاه ویژه خود به گردشگران قاره آفریقا خبر داد.

به گزارش آل آفریقا در این راستا در ماه‌های آتی خطوط پروازهای خط هوایی ملی یونان (اسکای گریس) به پایتخت‌های آفریقایی افزایش چشمگیری یافته و مقاصد جدیدی به مقاصد این خط هوایی اضافه می‌شود.

دولت یونان همچنین قصد دارد شرایط صدور ویزای گردشگری برای گردشگران آفریقایی را تسهیل کند که این امر با توجه به قرار داشتن یونان در منطقه پیمان شینگن و موافقت دیگر کشورهای اروپایی بسیار زمانبر خواهد بود. از سوی دیگر تسهیلات ویژه‌ای نیز برای آژانس‌های مسافرتی برگزار کننده تورهای مشترک یونان و کشورهای شمال آفریقا ارائه خواهد شد.

یونان در سال 2013 با میزبانی از حدود 17 میلیون گردشگر حدود 12 میلیارد و 200 میلیون دلاری از محل صنعت گردشگری در آمد داشت که با ادامه روند رو به رشد فعلی پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری میلادی با رشد حدود 50 درصدی به 18 میلیارد دلار برسد که در این میان بیشتر 24 میلیون گردشگر این کشور از قاره اروپا و بویژه انگلیس خواهند بود.

کارشناسان علت اصلی این امر را کاهش چشمگیر هزینه اقامت در مراکز اقامتی یونان می‌دانند و بر این باورند که صنعت گردشگری یونان زودتر از دیگر بخش‌های اقتصاد این کشور احیا خواهد شد. کارشناسان همچنین پیش‌بینی می‌کنند با ادامه روند فعلی سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص داخلی یونان از رقم فعلی 14 درصد به رقم 24 درصد در سال 2030 برسد.

یونان با میراث فرهنگی ارزشمند که در محل اتصال سه قاره‌ی آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است، به عنوان مهد تمدن مغرب زمین و وارث میراث تمدن یونان باستان، امپراطوری بیزانس و نزدیک به چهار قرن سلطه امپراتوری عثمانی شناخته می‌شود.