greece

با ادامه روند رو به رشد صنعت گردشگری یونان، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این کشور در سال آینده میلادی حدود 18 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشته باشد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، پیش‌بینی می‌شود یونان در سال جاری با میزبانی از حدود 17 میلیون گردشگر حدود 12 میلیارد و 200 میلیون دلاری از محل صنعت گردشگری در آمد داشته باشد که با ادامه روند رو به رشد فعلی این رقم در سال 2014 با رشد حدود 50 درصدی به 18 میلیارد دلار برسد که در این میان بیشتر 24 میلیون گردشگر این کشور از قاره اروپا و بویژه انگلیس خواهند بود.

کارشناسان علت اصلی این امر را کاهش چشمگیر هزینه اقامت در مراکز اقامتی یونان به‌ویژه در ماه‌های اخیر که در برخی موارد تا 40 درصد بوده، می‌دانند و بر این باورند که صنعت گردشگری یونان زودتر از دیگر بخش‌های اقتصاد این کشور احیا خواهد شد. کارشناسان همچنین پیش‌بینی می‌کنند با ادامه روند فعلی سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص داخلی یونان از رقم فعلی 14 درصد به رقم 24 درصد در سال 2030 برسد.

مدتی قبل نیز پارلمان یونان قانون جدیدی را به تصویب رساند که بر اساس آن سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری یونان از پرداخت برخی مالیات‌ها معاف شده و شرایط سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری دریایی این کشور نیز آسان می‌شود.

یونان با میراث فرهنگی ارزشمند که در محل اتصال سه قاره‌ی آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است، به عنوان مهد تمدن مغرب زمین و وارث میراث تمدن یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک به چهار قرن سلطه امپراتوری عثمانی شناخته می‌شود.