greece

با تصویب قانون جدیدی در پارلمان یونان، سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت گردشگری این کشور تسهیل می‌شود.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، بر اساس قانون جدیدی که در پارلمان کشور بحران‌زده یونان به تصویب رسیده، شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت گردشگری این کشور تسهیل می‌شود.

به گزارش رویترز، بر اساس قانون جدید،‌ سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری یونان از پرداخت برخی مالیات‌ها معاف شده و شرایط سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری دریایی این کشور نیز آسان می‌شود.

کارشناسان علت اصلی تصویب این قانون را توسعه گردشگری دریایی در صدها جزیره یونان می‌دانند که در حال حاضر هیچ استفاده گردشگری از آنها نشده و هر یک می‌تواند به یک مقصد گردشگری تبدیل شوند که حاصل آن ایجاد هزاران شغل جدید در این کشور خواهد بود که هر روز با اعتصابات ناشی از بیکاری هزاران کارگر دست و پنجه نرم می‌کنند.

در همین حال، کارشناسان یکی از راهکارهای بهبود شرایط اقتصادی یونان را توسعه‌ی صنعت گردشگری می‌دانند و دولت این کشور نیز قصد دارد با نوسازی زیرساخت‌های صنعت گردشگری و میزبانی از میلیون‌ها گردشگر در سال جاری میلادی، بر بخشی از مشکلات اقتصادی‌اش فائق آید.

یونان در سال 2012 به دلیل مشکلات اقتصادی که اعتصاب‌های مداوم را در پی داشت، تنها 10 میلیارد یورو از محل صنعت گردشگری درآمد داشت که این امر نشانگر کاهش چشمگیر درآمدهایش از محل صنعت گردشگری است.

این کشور باستانی از سال‌ها قبل عنوان چهارمین مقصد گردشگری مورد علاقه‌ گردشگران کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در اختیار داشته و در حدود چهار میلیون نفر از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.

یونان با میراث فرهنگی ارزشمند که در محل اتصال سه قاره‌ی آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است، به عنوان مهد تمدن مغرب زمین و وارث میراث تمدن یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک به چهار قرن سلطه امپراتوری عثمانی شناخته می‌شود.