ابراهیم کریمی

گرگان – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ضمن بیان اینکه ۲۳۰ خانه تاریخی شهرستان گرگان در معرض تخریب و نیازمند مرمت هستند از احیای بخشی از دیوار دفاعی شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم کریمی صبح سه شنبه در سومین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان بیان کرد: مرکز استان به عنوان برند استان در سطح کشور باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و مدیران به گونه ای عمل کنند که گرگان به شکل شایسته ای معرفی شود.

کریمی به بیان ظرفیت های موجود در حوزه شهرستان اشاره کرد و گفت: در حوزه میراث فرهنگی یکی از بارزترین ظرفیت ها، بافت تاریخی گرگان است که تفاوت روشنی با سایر بافت های کشور دارد.

وی افزود: موزه و کاخ موزه ها نیز باوجود استقبال نه چندان مناسب یکی دیگر از ظرفیت های مناسب در این بخش است و همچنین روستای تاریخی شاهکوه نماد میراث تاریخی گرگان است و امیدوارم به سرنوشت روستای زیارت دچار نشود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی نیز هنرمندانی که در روستاهای شهرستان مشغول به فعالیت هستند، بازارچه های صنایع دستی، نساجی و تولید جاجیم از جمله ظرفیت های گرگان در این بخش هستند و امسال نخستین مرکز تخصصی نساجی را در شهرستان راه اندازی خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان بیان کرد: در حوزه گردشگری نیز ظرفیت های مناسبی در جنگل های ناهارخوران، النگدره و محور توسکاستان وجود دارد و با برنامه هایی که در دست اقدام داریم به دنبال شکوفاشدن این مراکز هستیم.

جلوگیری از تخریب ۲۳۰ خانه تاریخی

کریمی ضمن بیان اینکه ساخت هتل پنج ستاره به ظرفیت اقامتی و گردشگری اضافه خواهد کرد، گفت: با ارائه تسهیلات مناسب و کمک های مالی برای ساخت مراکز اقامتی، تمایل سرمایه گذاران و بانک ها به سوی گردشگری افزایش یافته است.

وی در ادامه به بیان برنامه های شهرستان در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: ۲۳۰ ساختمان تاریخی را در گرگان شناسایی کردیم که نیازمند مرمت هستند و امسال با یک مدیریت جهادی از تخریب آنها جلوگیری می کنیم.

وی همچنین از واگذاری مدیریت بهره برداری ساختمان های تاریخی برای تبدیل به مراکز اقامتی و پذیرایی و احیای بخشی از دیوار دفاعی گرگان به عنوان برنامه های دیگر امسال نام برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: در سال های گذشته گلستان جزو استان های رده دوم کشور در بخش گردشگری بوده اما متاسفانه اکنون به رده سوم نزول پیدا کرده ایم.

ابراهیم کریمی افزود: خوشبختانه موضوع گردشگری به دغدغه تمامی مدیران استانی تبدیل شده که می تواند موجب اشتغال شود و یکی از اصلی ترین راه های تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

ترافیک در محورهای جنگلی گرگان برطرف شود

سید عباس حسینی فرماندار شهرستان گرگان نیز در این جلسه مواردی را در راستای رشد صنعت گردشگری در مرکز استان اظهار کرد.

حسینی بیان کرد: برای برطرف شدن دغدغه تردد و ترافیک در محورهای ناهارخوران و النگدره نیاز است جلساتی با حضور دستگاه های متولی برگزار شود و حداقل امکانات رفاهی در محور توسکاستان ایجاد شود.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه گرگان بیان کرد: انتخابات پرشوری را پشت سر گذاشتیم و به نمایندگان جدید حوزه گرگان تبریک و به نمایندگان سابق شهرستان خسته نباشید می گویم.

فرماندار گرگان همچنین باتوجه به در پیش بودن ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد از مدیران درخواست کرد با ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد همکاری لازم را داشته باشند.