گلستان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: در مرحله دوم سفرهای تابستانی امسال 21 هتل با 1500 تخت، 18مهمانپذیر با 680 تخت و 959 کلاس درس در 111 مدرسه استان آماده استقبال و حضور مسافران و گردشگران شده است.

قربان عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا، افزود: با توجه به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و آغاز مجدد سفرهای تابستانه، ستاد اجرایی خدمات سفر سعی در فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای خدمت رسانی بهتر به مسافران و گردشگران دارد.

وی ادامه داد: به همین منظور 500 تخت در منازل استیجاری و 14 پانسیون با ظرفیت 1151 تخت و پیش‌بینی ظرفیت اقامت 3331 نفر در مراکز اقامتی استان آماده سازی شده است. از یکم تیر تا سوم مرداد افزون بر 50 هزار مسافر در سطح استان اقامت داشته‌اند.

عباسی اظهار کرد: این ستاد برای فراهم کردن تسهیلات لازم، هماهنگی و تعامل بین سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با سفر و به منظور ایجاد امنیت، نظم و محیطی سالم و رفاه نسبی برای مسافران تلاش می‌کند.

وی یادآور شد: این ستاد به ریاست استاندار و قائم مقامی معاونت عمرانی و دبیری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در 13قالب ﮐﻤﯿﺘﻪ اﺟﺮاﯾﯽ و حضور بالغ بر 50 دستگاه اجرایی و بسیج 20 هزار نفر نیرو تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان اضافه کرد: اجرای خدمت رسانی در طرح تابستانه سفر از اول تیر آغاز شده و با توجه به اوج سفرها پس از ماه رمضان تا آخرین روز شهریور سال جاری ادامه خواهد داشت. تمامی سازمان‌های عضو ستاد دائمی تسهیلات سفر استان موظف به انجام وظایف تعریف شده در این حوزه هستند. در طرح تابستانه به دلیل طول تعطیلات و پراکندگی مناسب آن، بسیاری از مشکلات و فشردگی‌های ایام نوروز را شاهد نخواهیم بود.

عباسی، برگزاری جشنواره‌های گردشگری، فرهنگی و هنری به صورت بومی و منطقه‌ای در سطح استان را از برنامه‌های ستاد خدمات سفر برشمرد که در ماه مبارک رمضان شکل آئینی و مذهبی به خود گرفته است.

وی، آمادگی اقامت روزانه در مراکز اقامتی استان را با احتساب منازل استیجاری و مراکز پیش بینی شده جهت برپایی چادر توسط مسافرین و کمپ‌های موجود در تفرجگاه‌ها را بالغ بر 15 هزار نفر اعلام کرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان یادآور شد: 32 پایگاه آمبولانس، 5 پایگاه امداد و نجات ساحلی و 12 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در این ایام خدمت رسانی می‌کنند و پنج پایگاه نیز وظیفه اطلاع رسانی گردشگری به مسافران را برعهده دارند.

وی از برپایی 2 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهرهای گرگان و گنبدکاووس خبر داد و افزود: 9 موزه فعال در سطح استان و همچنین برج آجری قابوس و موزه فرش گنبد کاووس آماده بازدید علاقمندان است.

عباسی با اشاره به برپایی 13 جلسه هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان، گفت: 335 دستگاه اتوبوس، 1399 مینی بوس و 420 دستگاه سواری و درمجموع 70 شرکت حمل ونقل و پایانه‌های استان، آماده خدمت رسانی به مسافران تابستانه هستند.