زیورآلات

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: مرکز تخصصی زیورآلات تا پایان سال ۹۵ در شهرستان گنبدکاوس استان گلستان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، ابراهیم کریمی در مراسم معارفه مسئول پایگاه برج قابوس اظهار کرد: مرکز تخصصی زیورآلات در طبقه دوم اداره میراث فرهنگی گنبدکاووس با اعتبار 100 میلیون تومان تا پایان سال 95 راه‌اندازی می‌شود.

وی، برج قابوس را پیشانی گردشگری استان گلستان دانست و با اعلام تدوین طرح مدیریت جامع برج قابوس افزود: برای ساماندهی برج قابوس با شهردار جدید رایزنی خواهیم کرد.

کریمی از انجام مطالعات موزه بزرگ گنبدکاووس خبر داد و گفت: در صورت تخصیص بودجه عملیات اجرایی موزه آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از تسهیل در ساخت هتل هاوش و پیگیری 2 سرمایه‌گذاری دیگر در بخش هتل خبر داد و افزود: ایجاد بازارچه گردشگری در اولویت بخش گردشگری شهرستان است.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با تاکید بر گردشکری به عنوان اولویت جدی گنبدکاووس اظهار کرد: برج قابوس بهترین نماد برای معرفی گنبدکاوس به گردشگران داخلی و جهانی است. باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم از این ظرفیت حداکثر بهره را جست.

عبدالغدیر کریمی، تملک اراضی اطراف برج قابوس، کاوش در شهر تاریخی جرجان و دیوار دفاعی گرگان از از دیگر برنامه‌های گردشگری در حوزه شهرستان گنبدکاوس اعلام کرد و افزود: هر مسئله‌ای که در مورد برج قابوس باشد را با انگیزه پیگیری خواهیم کرد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر لزوم توجه به زیباسازی محوطه برج قابوس بیان کرد: در ایجاد زیرساختهای گردشگری از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری حمایت می‌کنیم، اخذ تسهیلات صندوق کارآفرینی امید را ظرفیتی مهم برای گسترش صنایع‌دستی اعلام کرد.

در این مراسم که در فرمانداری ویژه گنبدکاوس برگزار شد، جاوید ایمانیان به عنوان مسئول پایگاه برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان، معرفی و از زحمات حمید عمرانی رکاوندی قدردانی شد.