ابراهیم کریمیر

مینودشت- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: به‌زودی چهار خانه صنایع‌دستی در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم کریمی عصر پنج‌شنبه در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه گردشگری روستایی در اردوگاه شهید فهمیده مینودشت، با اعلام این مطلب اظهار کرد: ما در استان گلستان ۳۷ روستای هدف گردشگری داریم که باید طی سال‌های گذاشته تعداد آن‌ها بیشتر می‌شد.

وی بابیان اینکه به دنبال افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری در استان هستیم، افزود: بنا داریم بسترهای لازم گردشگری را در این روستاها بیش‌ازپیش فراهم کنیم.

کریمی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای شهرستان‌های مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه در گردشگری اشاره و تصریح کرد: توسعه و تقویت بوم گردی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی یکی از برنامه‌های اصلی ما در این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با تأکید بر اینکه صنایع‌دستی می‌تواند توسعه گردشگری با نگاه ویژه به اقتصاد مقاومتی رقم زند، ادامه داد: بنا داریم در صورت مهیا شدن فضا، در کلیه روستاها خانه صنایع‌دستی دایر کرده و آن‌ها را تجهیز و پشتیبانی کنیم و مواد اولیه رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم.

وی با یادآوری اینکه شهرهای گالیکش و مینودشت از شهرهای نمونه گردشگری گلستان هستند، اضافه کرد: هم منابع اعتباری پروژه‌ها و هم تسهیلات برای افزایش مراکز اقامتی گردشگری و توسعه صنایع‌دستی تأمین‌شده است.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون هیچ پروژه معطل‌مانده برای اعتبارات در حوزه گردشگری نداریم، خاطرنشان کرد: اعتبارات تکمیل هتل‌ها و مراکز اقامتی استان در سال جاری برابر با اعتبارات در این بخش در ۱۰ سال گذشته است و این امر نشان‌دهنده عزم جدی میراث فرهنگی در توسعه مراکز اقامتی و هتل‌ها در گلستان است.