قلعه رودخان

مدیر محیط زیست شهرستان فومن گفت: منطقه توریستی قلعه رودخان از زباله پاکسازی شد.

روشنی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: به همت برخی تشکل های غیردولتی، تحت عنوان انجمن گردشگری، ورزش و سلامت و نیروهای مردمی و نیز کارکنان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن، زباله های پارک جنگلی قلعه رودخان جمع آوری شد.

وی افزود: این گروه 27 نفره که عمدتا از دانشجویان علاقمند به محیط زیست بودند، با پوشیدن کاورهای متحدالشکل با آرم و شعارهای زیست محیطی (اهدایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن)، با همکاری مردم و کارکنان محیط زیست شهرستان، زباله های خشک و برجای مانده از گردشگران را در پارک جنگلی از مسیر پله ها تا محل قلعه جمع آوری کردند تا گردشگران علاوه بر بهره گیری کامل از مواهب الهی و طبیعی از آموزش فرهنگ زیست محیطی بهره مند شوند.

روشنی خاطرنشان کرد: قلعه رودخان از مناطق مهم گردشگری استان گیلان و کشور محسوب می شود که از دوران سلجوقی در دل جنگل واقع شده و هر ساله میلیونها گردشگر از آن بازدید می کنند.

به گزارش ایسنا، دژ رودخان یا قلعه حسامی، نام قلعه ای تاریخی در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر فومن در استان گیلان است. برخی کارشناسان، ساخت قلعه را در دوران ساسانیان و مقارن با حمله عرب ها به ایران دانسته اند.

این منطقه زیبا در گیلان هر ساله با بازدید گردشگران داخلی و خارجی فراوانی مواجه است اما ارمغان برخی از این مسافرین به این یادگار ارزشمند، جای گذاشتن زباله هایی است که منظره زشتی به آن می بخشد. برای کاستن حجم زباله های این منطقه، طبیعت دوستان گیلان دست به کار شدند و این منطقه زیبا را از وجود زباله پاک کردند.