ساحل گیلان

معاون گردشگری گیلان از توسعه فعالیت‌های مرتبط با سواحل و برگزاری ورزش‌های ساحلی و فراساحلی در گیلان خبر داد.

«حمیدرضا آذرپور» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در تعطیلات عید فطر حجم سنگینی از گردشگران گیلان را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند، اظهار کرد: حضور گردشگران در استان به صورت پراکنده، ولی چشمگیر ادامه دارد.

وی با اشاره اینکه بسیاری از کشورها درصدد ایجاد سواحل مصنوعی و فراهم کردن گردشگری دریایی هستند، تصریح کرد: برخورداری گیلان از سواحل امتیازی منحصربه فرد است که می‌تواند گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند.

آذرپور خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در سال‌های اخیر به‌عنوان عضو ستاد ساماندهی سواحل اقدامات موثری در زمینه ساماندهی دریا به انجام رسانده که این فعالیت‌ها با مشارکت سایر دستگاه‌ها نظیر نیروی انتظامی، تبلیغات اسلامی و ورزش و جوانان بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از حضور 83 واحد گردشگری مُشرف به دریا در استان خبر داد و افزود: مسئولان این واحدها ملزم به استفاده از ناجیان غریق و نگهبانان هستند.

آذرپور با بیان اینکه همکاری‌های خوبی میان واحدهای پذیرایی، هتل‌ها و دفاتر خدماتی ایجاد شده اظهار کرد: در کنار سواحل، ورزش‌های ساحلی و فراساحلی برگزار خواهیم کرد تا علاوه‌بر افزایش کیفیت استفاده از سواحل، مدت ماندگاری گردشگر را در گیلان افزایش دهیم.

وی برگزاری برنامه‌های آیینی و جُنگ‌های شادی را از دیگر اقدامات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان عنوان کرد و گفت: در حاشیه سواحل استان هنرمندان صنایع دستی حضور دارند و ذوق، هنر و سلیقه خود را در قالب کالاهای صنایع دستی بدون واسطه در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: در سواحل استان همچنین غرفه‌های خاص مربوط به سوغات مناطق مختلف استان نظیر محصولات کشاورزی، چای، زیتون و برنج برپا شده و تا پایان تابستان برای میزبانی از گردشگران دایر خواهد بود.