گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، پروژه‌های نیمه تمام گردشگری استان را حلقه مفقوده توسعه این بخش عنوان کرد.

رضا علیزاده درگفت‌وگو با ایسنا، منطقه گیلان، با اشاره به تشکیل شورای فنی و توسعه اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای پیگیری پروژه‌های در حال اجرا و مصوبات سفر رییس جمهوری در این اداره‌کل اظهار کرد: مهمترین دغدغه در بحث گردشگری، پروژه‌های نیمه تمام گردشگری است و این موارد، حلقه مفقوده توسعه این حوزه در استان هستند.

وی بیان کرد: پروژه‌های گردشگری بسیاری در استان گیلان در مرحله اجرا قرار دارد یا در سفر رییس جمهور مصوب شده است، لذا تکمیل این طرح‌ها مستلزم وجود شورایی متشکل از افراد متخصص و کار آزموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ادامه داد: کمبود هتل‌های باکیفیت در گیلان حس می‌شود از این رو، مهمترین اولویت این اداره کل به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام در این بخش است.

علیزاده اضافه کرد: متاسفانه پروژه‌های گردشگری گیلان سهمی از محل صندوق توسعه ملی نداشته‌اند و این درحالیست که میزان اعتبار درخواستی از این محل، 140 میلیارد تومان بوده است.

به گفته وی، توسعه گردشگری تنها راه برون رفت از مشکلاتی است که امروز در اثر کاهش قیمت نفت و تحریم‌ها بوجود آمده و همین‌طور تا حد بسیاری، حلال مشکل بیکاری در جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین می‌بایست سطح ارایه خدمات گردشگری در گیلان از ملی به بین‌المللی تغییر یابد تا تردد و ماندگاری گردشگران افزایش یابد.

این مسئول توجه همه جانبه به گیلان را امری مهم دانست و گفت: توسعه و آبادانی استان در گرو استفاده از ظرفیت‌های طبیعی گیلان است و این موضوع جز از راه توسعه صنعت گردشگری تحقق نخواهد یافت.

وی اعمال صحیح راهبردهای استراتژیک در استان را درآمدزا خواند و افزود: زنجیره ارزش‌ها باید ملاک عمل قرار گیرد تا گردشگری بعنوان صنعتی پرسود در منطقه شناخته شود.