استان قم
نقشه قمهواشناسی قم

محسن محرری امروز در بازدید استاندار قم و هیئت همراه از ایستگاه اطلاع‌رسانی شهرداری کلان شهر قم در عوارضی تهران ـ قم با بیان اینکه در نوروز 92 مسافران و گردشگران ویژگی‌های برجسته ای را از بدو ورود به قم مشاهده می‌کنند اظهار کرد: در همه ورودی‌ها و مناطق شهری قم ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی توسط شهرداری و هلال احمر برپا شده‌اند و اطلاعات لازم را در اختیار گردشگران و زائران قرار می‌دهند.

وی افزود: امسال برای نخستین بار در بلوار زائر (بستر رودخانه) در حد فاصل پل علیخانی تا پل شهید مصطفی خمینی شاهد اعمال ممنوعیت نصب چادر و پارک خودرو هستیم که این فاصله یعنی چهار کیلومتر ظرفیت پارک 500 دستگاه خودرو را داشت به همین دلیل برای جبران این ممنوعیت پارکینگ طبقاتی زائر با ظرفیت دو هزار خودرو مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با بیان اینکه شهرداری قم در راستای تجهیز و آماده‌سازی بوستان‌های قم به منظور نصب چادر و اسکان موقت مسافران تلاش زیادی کرده است گفت: بیشترین حجم اسکان در شب گذشته مربوط به بوستان بنیادی با 800 چادر بوده است.

وی در ادامه به آمار ورود مسافر و گردشگر به قم تا ساعت 24 روز یک فروردین اشاره و ابراز کرد: تا این زمان 4میلیون و 152 هزار نفر وارد استان و 2 میلیون و 973 هزار نفر وارد شهر قم شده‌اند.

محرری بیان کرد: طی 26 اسفند تا 1 فروردین 285 هزار نفر در قم اسکان یافته‌‌اند که در این میان شهرداری به عنوان نهادی که پارک‌ها و بوستان‌ها و سایر امکان را برای این منظور تجهیز می‌کند تلاش زیادی کرده است.