کوچکی‌نژاد

رئیس کمیسیون گردشگری مجلس آلمان ظهر شنبه با جبار کوچکی‌نژاد رئیس فراکسیون گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، کوچکی‌نژاد با ابراز خرسندی از روند روبه رشد مناسبات میان دو کشور گفت: اشتراکات تاریخی و ظرفیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و آلمان وجود دارد که می‌تواند به توسعه تبادلات فیمابین منجر گردد.

رئیس فراکسیون گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: فراکسیون گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی از هرگونه رویکردی برای توسعه همکاری‌های بیشتر در بخش صنعت توریسم با کشور آلمان حمایت می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مراکز تاریخی و باستانی و طبیعت چهار فصل در ایران خاطرنشان کرد: سابقه تمدنی، طبیعت زیبای ایران و برقراری امنیت پایدار در جمهوری اسلامی ایران جذابیت‌های فراوانی برای گردشگران علاقمند به تاریخ و طبیعت را فراهم نموده است.

کوچکی‌نژاد در پایان توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و جهت‌گیری صنعت توریسم را لازمه ارتباطات فرهنگی دانست و افزود: توسعه ارتباطات فرهنگی و توریسم می‌تواند به افزایش رشد اشتغال در ایران و آلمان کمک فراوانی نماید.

در ادامه این دیدار هایکه بریمر رئیس کمیسیون گردشگری مجلس آلمان با ابراز خشنودی از سفر به کشورمان گفت: جذابیت‌های تاریخی فراوانی در ایران وجود دارد که باید با تبلیغات مناسبت و توسعه ساخت و ساز هتل‌ها و اماکن اقامتی در ایران گردشگران بیشتری را برای سفر به ایران ترغیب کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری مجلس آلمان با اشاره به اشتغال 2.9 میلیون آلمانی در بخش توریسم افزود: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از صنعت توریسم برای کاهش بیکاری استفاده کرد.

وی در پایان بر آمادگی کمیسیون متبوع خود در انتقال تجربیات کشورش با جمهوری اسلامی ایران در بخش گردشگری و توریسم تأکید کرد.