Eiffel

کاهش گردشگران چینی، کشور فرانسه می‌تواند صنعت گردشگری این کشور را در شرایط بحرانی قرار بدهد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، پس از درگیری‌های اخیر چند گردشگر چینی با شهروندان فرانسوی در شهر پاریس، پایتخت فرانسه با کاهش چشمگیر گردشگران چینی مواجه شده است و به نظر می‌رسد صنعت گردشگری فرانسه در آستانه شرایط بحرانی قرار گرفته است.

به گزارش شین‌هوا، مدتی قبل 23 گردشگری چینی در فرودگاه «شارل دوگل» پاریس با چند شهروند فرانسوی درگیر شده و از سوی دیگر گذرنامه‌، پول‌ و دیگر وسایل ارزشمند آنها از جمله دوربین‌های عکاسی و تلفن‌های همراه به سرقت رفتند.

در این شرایط سازمان گردشگری چین با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به سفر سالانه بیش از یک میلیون گردشگر چینی به فرانسه از دولت این کشور خواسته تا امنیت کامل گردشگران چینی را تضمین کند.

در حال حاضر بیشتر گردشگران فرانسه از سه کشور اروپایی انگلیس، بلژیک و هلند هستند، هرچند که در سالهای اخیر گردشگران فرانسه از دو کشور پرجمعیت چین و هند رشد چشمگیری یافته، این در حالیست که «سازمان جهانی جهانگردی» در آخرین رده‌بندی خود از مقاصد برتر گردشگری جهان، بار دیگر فرانسه را به عنوان مقصد گردشگری نخست جهان انتخاب کرده است.

شهر پاریس نیز به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان سالانه میزبان حدود 45 میلیون گردشگر است و در این میان «برج ایفل»، «موزه‌ی لوور» و «کاخ ورسای» سه جاذبه‌ی اصلی گردشگری این شهر محسوب می‌شوند.