france

دولت فرانسه در راستای افزایش گردشگران چینی، از ماه ژوئن آینده برای حفظ امنیت اماکن توریستی پاریس از نیروهای امنیتی چین استفاده خواهد کرد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، وزارت کشور فرانسه با حضور و مشارکت نیروهای امنیتی چینی در امر محافظت از مراکز ترویستی شهر پاریس از ابتدای ماه ژوئن موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت‌، منبعی آگاه در وزارت کشور فرانسه اعلام کرد: صرف نظر از جنبه امینتی و حفاظتی طرح‌، این اقدام در راستای جذب تعداد بیشتری گردشگر چینی در تابستان پیش رو انجام شده است.

این منبع آگاه افزود: گردشگران چینی پس از آمریکایی‌ها دومین گروه بزرگ گردشگران خارجی فرانسه را تشکیل می‌دهند. بطوری که فرانسه سالانه میزبان 1.4 میلیون گردشگر چینی است. چندی پیش‌ «لوران فابیوس‌»، وزیر امور خارجه فرانسه دستور تسهیل روند اخذ ویزا را برای گردشگران چینی صادر کرد. این اقدام‌، افزایش 40 درصدی درخواست‌ها را در پی داشت.

در پی حادثه‌ای که مارس سال گذشته در یکی از رستوران‌های نزدیک فرودگاه پاریس رخ داد و در آن 23 گردشگر چینی مورد سرقت قرار گرفتند،‌ سروصدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی در چین به پا کرد به طوری که مسوولان فرانسوی را به فکر انداخت‌، تدبیر ویژه‌ای برای افزایش امنیت و آرامش گردشگران چینی فراهم آورند.