france

بر اساس آخرین آمار «سازمان جهانی گردشگری»، فرانسه در سال 2013 نیز مقصد نخست گردشگری جهان بوده است.

به گزارش توریست‌ها به نقل از ایسنا، «سازمان جهانی گردشگری» در آخرین گزارش خود در زمینه مقاصد برتر گردشگری جهان اعلام کرد، فرانسه همانند سال‌های گذشته با میزبانی از 81 میلیون گردشگر در سال 2013 مقصد نخست گردشگری جهان بوده است.

به گزارش برناما، در حال حاضر بیشتر گردشگران فرانسه از سه کشور اروپایی انگلیس، بلژیک و هلند هستند، هرچند در سال‌های اخیر گردشگران این کشور از دو کشور پرجمعیت چین و هند رشد چشمگیری یافته است. شهر پاریس نیز به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان و پایتخت این کشور، سالانه میزبان حدود 45 میلیون گردشگر است.

پس از فرانسه‌، آمریکا پردرآمدترین کشور جهان در حوزه صنعت گردشگری و مقصد دوم گردشگران جهان بوده و در این سال میزبان حدود 61 میلیون گردشگر بود. صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد آمریکا محسوب می‌شود و این کشور در سال 2013 بیش از 132 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت.

در رتبه بعدی این رده‌بندی نیز چین قرار گرفت که در سال 2012 میزبان نزدیک به 58 میلیون گردشگر بود. این کشور در همین سال نزدیک به 440 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت و توانست با بیشترین میزان رشد در کسب درآمد از محل صنعت گردشگری و میزبانی از بیشترین تعداد گردشگران در صدر کشورهای آسیایی قرار بگیرد. دولت چین همچنین قصد دارد در راستای تبدیل کردن این کشور به مقصد نخست گردشگری جهان، چین را به مقصد 100 میلیون گردشگر در سال 2020 تبدیل کند.

در رتبه‌های چهارم و پنجم این رده‌بندی نیز اسپانیا با میزبانی از نزدیک به 57 میلیون گردشگر و ایتالیا با میزبانی از حدود 46 میلیون قرار گرفته‌اند. در رتبه ششم نیز ترکیه با میزبانی از 34 میلیون گردشگر دیده می‌شود. در حال حاضر ترکیه سالانه حدود 25 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد دارد و دولت این کشور قصد دارد این رقم را به 50 میلیارد دلار در سال 2023 برساند. در این شرایط پیش‌بینی می‌شود ترکیه در سال 2023 با قرار گرفتن در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان میزبان 50 میلیون گردشگر نیز باشد.

در نهایت انگلیس با میزبانی از بیش از 29 میلیون گردشگر، آلمان با میزبانی از نزدیک به 29 میلیون گردشگر، روسیه با میزبانی از بیش از 25 میلیون گردشگر و مالزی با میزبانی از حدود 24 میلیون گردشگر در رتبه‌های هفتم تا دهم مقاصد برتر گردشگری جهان در سال 2013 قرار گرفتند.