گردشگری فرانسه

صنعت گردشگری فرانسه که پربازدیدترین کشور جهان به شمار می‌رود، طی چند ماهه اخیر به قربانی درجه اول حملات تروریستی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، مسئولان گردشگری فرانسه تا اول ماه ژوئن از کاهش 5.8 درصدی مسافران هوایی در مقایسه با مدت مشابه به سال گذشته آن خبر دادند و وزارت اقتصاد فرانسه نیز از نزول 30 درصدی رزرو هتل‌ها در منطقه «ریوار» پس از وقوع حمله تروریستی در شهر نیس خبر داده است.

به نوشته فایننشال تایمز، «پیر فرانسوا ریولاکی»، مدیر ارشد مالی خطوط هوایی « Air france-KLM»  این هفته هشدار داد که فشار آشکاری روی فرانسه به عنوان یک مقصد گردشگری وجود دارد.

برای فرانسه به عنوان پربازدیدترین کشور جهان، گردشگری چرخ‌دنده مرکزی اقتصادی است که در تلاش برای رسیدن به رشد است. صنعت گردشگری سال گذشته میلادی 83 میلیون نفر را در کشورهای خارجی به این کشور اروپایی کشاند و اشتغال بیش از 2 میلیون نفر فرانسوی را تامین می‌کند.

«ژان مارک آیرول»، وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این‌باره گفت: نمی‌توانیم به خودمان اجازه عقب‌نشینی و یا حتی رکود را در بخش گردشگری بدهیم.

رای بریتانیاها به خروج از اتحادیه اروپا که موجب سقوط  قابل توجه ارزش پوند شد، نیز کمکی نکرد و فرانسه در  حال حاضر یک مقصد گردشگری گران‌تر از قبل برای انگلیسی‌هاست. پیش از بروز حمله تروریستی اخیر در شهر نیس که به کشته شدن 84 نفر انجامید، ضرر و زیان وارده به صنعت گردشگری فرانسه بیشتر محدود به فرانسه جاذبه اصلی این کشور اروپایی بود و در ماه‌های آوریل و می اقامت هتل‌ها در پایتخت این کشور 10 درصد در مقایسه با سال گذشته آن کاهش داشت .

 با این وجود، آمار و ارقام جدید به وخامتِ هفته‌های پس از نوامبر 2015 و حمله تروریستی پاریس نیست که به کشته شدن 130 نفر انجامید و میزبان موفق رقابت‌های جام ملت‌های اروپا بدون حملات تروریستی امیدواری‌ها به بازگشت گردشگری فرانسه به حالت عادی را افزایش داد.

 «دنیس زانون»، رئیس اداره گردشگری شهر نیس فرانسه نیز عنوان کرد: پس از برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، تصور می‌شد همه‌چیز خوب است و زمان مناسبی برای بازدید از فرانسه است و اما این تصور دوام چندانی نداشت.

 علاوه بر افزایش امنیت، دولت فرانسه با اعطای یک میلیون یورو به کمپین تبلیغاتی گردشگری در پاریس کمک کرد.

«ژان فرانسوا مارتینز» دستیار شهردار پاریس در امور گردشگری گفت: ما می‌خواهیم مردم بدانند که شرایط اضطراری را در پاریس درک نخواهند کرد، اما بنابر اعلام برخی بازدید کنندگان اوضاع هنوز در شهر پاریس کاملا امنیتی است.