پروازها

مدیران شرکت های هواپیمایی ایرفرانس با توجه به برگزاری اولین پرواز تهران-پاریس که روز گذشته انجام شده بود، گفتند در نظر دارند تا این پروازها را به هر روز یک پرواز رفت و برگشت افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مدیران شرکت هواپیمایی فرانسه (ایرفرانس)، پیش از ظهر روز دوشنبه در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

در این برنامه Frederic Gagey مدیر عامل ایرفرانس درباره آغاز مسیر هوایی تهران-پاریس که از روز گذشته انجام شده است، گفت: ایران و فرانسه از نظر تاریخ و فرهنگ با هم در ارتباط هستند. برای شرکت ما افتخار بزرگی است که توانسته ایم دوباره به ایران برگردیم. قرار است که در بازار ایران هر هفته سه پرواز در روزهای چهارشنبه، جمعه و یکشنبه از پاریس بلند شده و به تهران بیاید. برنامه هایی که داریم در این زمینه بسیار جذاب و مناسب مشتریان ما در ایران خواهد بود. این پروازها به مدت ۴ ساعت و نیم از صبح در تهران بلند شده و ظهر به پاریس می رسد. فکر می کنیم ایجاد مسیر تهران-پاریس برای صنعت توریسم و بازرگانان بسیار مناسب باشد.

وی گفت: هواپیمایی ایرباس از اول می به ایرباس ۳۴۰ تغییر داده شده و دارای ۲۷۵ صندلی است. ظرفیت بار ایرباس ۳۴۰ بین ۱۰ تا ۱۶ تن خواهد بود. امیدواریم که این میزان بار از لحاظ اقتصادی بسیار کمک کننده باشد. معتقدیم مشتریانی که داریم از تمام قسمت های مختلف دنیا هستند و با توجه به توسعه تجاری و فرهنگی، کشورهای شناخته شده زیادی خواهان ارتباط و همکاری با ایران هستند. شرکت هایی مانند توتال و شرکت های فرانسوی زیادی می خواهند که با ایران همکاری های اقتصادی داشته باشند. آنها مشغول به کار هستند، می دانیم ایران از لحاظ گردشگری جزء کشورهای استثنائی است و توسعه صنعت توریسم را در ایران شاهد هستیم. ما تصور می کنیم که تعداد زیادی از گردشگران خارجی به ایران بروند. به همین منظور فرودگاه شارل دوگل برای این منظور بسیار پتانسیل خوبی است و می تواند ارتباطات زیادی بین کشورها برقرار کند.

رئیس هیئت مدیره ایرفرانس افزود: توانایی این را داریم که بتوانیم به ایران مسافران زیادی را بفرستیم. امیدواریم که پرواز ایرفرانس هم بتواند بین مردم ارتباط برقرار کند تا مردم کشورهای دیگر بتوانند ایران را بهتر بشناسند.

در ادامه این برنامه Welmer Blom قائم مقام ایرفرانس در منطقه خاورمیانه و هند نیز گفت: با توجه به خوشامدگویی آقای روحانی به کشورهای دیگر، این پرواز نیز به صورت مستقیم در حال انجام است. سیستم فروش منطقه ای ما سعی می کند این پرواز را تبلیغ کرده و به فروش برساند و تهران را به عنوان منطقه تفریحی و تجاری معرفی کند. دولت ایران تخمین می زند ایرانی های خارج از کشور حدود ۷ میلیون نفر باشند و تعداد زیادی از آنها در آمریکا و کانادا هستند که می توانند با پروازهای فرودگاه شارل دوگل به میامی، نیویورک و شهرهای دیگر بروند و در اروپا نیز افراد زیادی از ایرانیان می توانند از این مسیر برای رفتن به فرانسه و هلند استفاده کنند.

وی گفت: ۳۲۰ مقصد در ۱۱۴ کشور را در نظر داشته و با هزار فرودگاه در دنیا ارتباط داریم. سعی می کنیم که در پروازهای مربوط به ایران خدماتی که ارائه می کنیم با توجه به فرهنگ و زبان ایرانی ها باشد. به این صورت که خدمات و منوی آن نیز به زبان فارسی خواهد بود. حتی وب سایتی برای ایرانیان در نظر گرفته ایم. ایرفرانس در پروازهای تهران-پاریس ۵۰۰ میلیون یورو برای کابین های مدرن سرمایه گذاری کرده و با طراحان و آشپزهای بزرگ همکاری می کنیم. ما متعهد هستیم تا بتوانیم شعار و هنر زندگی فرانسه را به مشتریانمان ارائه کنیم. بنابراین به دقت به تقاضای مسافران خود گوش خواهیم داد.

وی افزود: تابستان امسال این مسیرها را توسعه داده و ۱۵ مسیر جدید نیز به پروازهای خود اضافه کرده ایم که البته مهمترین آنها برای ما پرواز پاریس-تهران است زیرا مهمترین مقصد ما به حساب می آید. ایران خانه ۸۰ میلیون نفر و دارای پایتخت شلوغی است. راه اندازی این مسیر هوایی به گسترش ارتباطات تجاری کمک زیادی می کند.

در ادامه این نشست آقای Gilles Roche مدیرکل حوزه عربستان ، ایران و پاکستان در ایرفرانس گفت: تیم ما در تهران ۱۴ کارمند دارد که تصمیم داریم نقش فعالی در کمک کردن به شرکتهای ایرانی برای انجام این پروازها داشته باشیم. رزرو کردن بلیت برای ایرانی ها بسیار آسان است و آنها انتخاب های زیادی دارند. می توانند به شرکت ایرفرانس بروند، غذا و صندلی مورد نظرشان را انتخاب کنند و یا به دفتر دیگری در خیابان جردن بروند و از یکی از افراد برای تهیه بلیت کمک بگیرند. یا از طریق شرکای تجاری اقدام کنند.

مدیرکل حوزه عربستان سعودی ایران و پاکستان در ایرفرانس از امکان استفاده از کارت بین المللی اعتباری توسط ایرانیان خبر داد و گفت: ایرانی ها می توانند با مراجعه به آژانس های ما از کارت ملی و شتاب خود برای خرید بلیت استفاده کنند.

پس از سخنرانی مسئولان ایرفرانس، Frederic Gagey در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا پروازهای مستقیم پاریس  فقط به مقصد تهران انجام خواهد شد و برنامه های این شرکت برای فرودگاه های بین المللی دیگر چیست؟ گفت: هم اکنون تنها تمرکزمان روی تهران است. تصمیم داریم که تعداد پروازهای تهران-پاریس را بیشتر کنیم. اکنون ۳ پرواز رفت و برگشت در هفته انجام می شود. به محض اینکه تعداد پروازها زیادتر باشد ما هدفمان این است که روی مناطق دیگر نیز کار کنیم و البته این تعداد پرواز را به روزی یک پرواز ارتقاء دهیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره رعایت حجاب گفت: در این زمینه با اتحادیه های فرانسوی صحبت شده و ما توضیح دادیم که آنچه برایمان مهم است باز کردن مسیر تهران-پاریس است و این موضوع بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد و فکر می کنم مشکل حل شده باشد. ما توانستیم برای آنها پیشنهادهای خوبی داشته باشیم و می توانیم بگوییم افراد بسیار خوشحال هستند که به عنوان نیروهای پروازی با ما در این مسیر همکاری کنند.

در ادامه این نشست آقای Frederic Gagey در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری بین شرکت هواپیمایی ایرفرانس و ایران ایر گفت: درست است که برخی از فعالیت های بین ایران و فرانسه در زمینه هوایی با انجام تحریم ها قطع شده بود، اما ما فردا با مدیرعامل ایران ایر جلسه ای داریم و می خواهیم صحبت کنیم درباره اراده مان برای همکاری بیشتر مذاکره کنیم. اما درباره موتورهای هواپیما نمی دانیم که نقش ایرفرانس چه می تواند باشد. ایرفرانس هواپیما می سازد و نگهداری از آنها و موتورها و قطعات هواپیما ممکن است متفاوت باشد. نمی دانیم که هدف آنها چیست ولی هدف ایرفرانس این است که می خواهد روابط تجاری را گسترش دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چقدر تضمین وجود دارد تا مسیر هوایی تهران-پاریس همچنان ادامه داشته باشد؟ گفت: خوش بین باشید. ما دلمان می خواهد که این همکاری تا ابد ادامه داشته باشد و تا قرن هایی که می آید این همکاری را ادامه دهیم. اتفاقات سالهای اخیر برای همه بسیار سخت بود اما اکنون می بینیم که اتفاقات مثبتی در حال رخ دادن است. می توان خوشبینانه به این موضوع نگاه کرد. ما می خواهیم که همیشه بتوانیم در کنار جمعیت ایرانی قرار بگیریم و توریسم را گسترش دهیم و این توریسم در ایران نه تنها توسعه پیدا کند بلکه بین همه کشورهای دنیا رواج داشته باشد. اکنون بین ایرلان ها جنگ است که سهمی از این جابجایی ها و توریسم را داشته باشند.