فرانسه ایران

هیات گردشگری فرانسه سه‌شنبه وارد تهران می‌شود تا درباره سرمایه‌گذاری و تعاملات گردشگری با ایران رایزنی کند.

مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور با اعلام این خبر به خبرنگار گردشگری ایسنا، گفت: این هیات 18 نفره از بخش‌های هتل‌سازی، اکوتوریسم، گردشگری سلامت و فرهنگی فرانسه هستند که متعاقب سفر اخیر دو وزیر کشاورزی و تجارت این کشور به ایران، سفری سه روزه به تهران خواهند داشت.

او با اشاره به برنامه سفر این هیات تجاری گردشگری فرانسه اظهار کرد: آن‌ها در طول مدت حضورشان در کشورمان با همتایان ایرانی خود دیداری خواهند داشت و در نشستی مشترک با بخش خصوصی و فعلان گردشگری دو کشور نیز مقرارت و ضوابط گردشگری و سرمایه‌گذاری ایران تشریح خواهد شد. بازدید از بناهای تاریخی اطراف تهران نیز جزو برنامه آن‌ها در طول سفر کوتاه‌مدت‌شان خواهد بود تا با برداشت خوبی کشور ما را ترک کنند.

رحمانی‌موحد با یادآوری این‌که سفر این هیات گردشگری برای نخستین‌بار است که اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: در دیدار اخیر دو وزیر فرانسه با سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تمایل و آمادگی فرانسوی‌ها برای اعزام چنین هیاتی اعلام شد که اکنون این برنامه با مشارکت و همکاری سفارت فرانسه در ایران اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، ماه گذشته وزرای کشاورزی و تجارت فرانسه در رأس هیاتی 150 نفره از مشاوران در امور بازرگانی خارجی و جهانگردی و صاحبان شرکت‌ها و صنایع بزرگ این کشور به ایران سفر کردند.

فرانسه پس از توافق‌های هسته‌ای ایران با 1+5 هشدار درباره سفر اتباع خود به ایران را حذف کرد.