گردشگر

معاون رایزن فرهنگی سفارت فرانسه پیش‌بینی کرد تعداد گردشگران این کشور در سفر به ایران دو برابر شود.

به گزارش ایسنا – منطقه خراسان، «سوران کریکه» در جلسه هم‎اندیشی با معاون آموزشی پژوهشی و جمعی از مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی عنوان کرد: سال گذشته 150 هزار گردشگر فرانسوی از ایران بازدید کرده‌اند و ما حدس می‌زنیم امسال این رقم به 300 هزار نفر برسد.

وی ادامه داد: مردم فرانسه علاقه‌مند هستند که وارد ایران شوند و این به دلیل ارزان بودن هزینه زندگی و سفر در این کشور نیست، بلکه جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری زیادی در این کشور وجود دارد که موجب علاقه‌مندی گردشگران برای سفر می‌شود.

«کریکه» خاطرنشان کرد: در ایران بسترهای مطلوب زیادی در زمینه فرهنگ، موسیقی، برگزاری جشنواره‌های مختلف، تئاتر و گردشگری غذا وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها به انتقال دانش و جذب گردشگر پرداخت.

معاون رایزن فرهنگی سفارت فرانسه خاطرنشان کرد: گردشگری بزرگترین صنعت فرانسه است و ما آمادگی داریم تا جایی که می‌توانیم با پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی به همکاری و تبادل دانش و اطلاعات بپردازیم.

وی گفت: کشور فرانسه با ارائه آموزش‌های تخصصی در سطوح علمی و کاربردی از جمله هتلداری، میزبانی، آشپزی و تمام زمینه‌های مرتبط با توریسم توانسته ‌است در این زمینه به سطح قابل قبول و مطلوبی برسد و ایران نیز می‌تواند با ارائه آموزش‌هایی در این سطوح و با تقویت بخش میانی در زمینه جذب گردشگر به عملکرد مطلوب‌تری دست پیدا کند. آنچه کشور شما نیاز دارد آموزش در سطوح پایین‌تر و کاربردی‌تر است.

«سوران کریکه» در این بازدید اقدامات انجام شده در این مرکز تحقیقاتی پژوهشی را باارزش ارزیابی کرد و گفت: ایران فرصت‌های بسیار خوبی برای توسعه گردشگری دارد.

معاون رایزن فرهنگی سفارت فرانسه در پایان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پژوهشکده بر ادامه این دیدارها و همکاری و مذاکرات بیشتر تاکید کرد.

«بردیا شعبانی»، مدیر مرکز خدمات تخصصی گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی نیز در این جلسه به معرفی و ارائه توضیحاتی در رابطه با فعالیت‌های پژوهشکده پرداخت.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت در زمینه دانش گردشگری و امکان ارائه فرصت‌های مطالعاتی چند ماهه در فرانسه می‌تواند برای پژوهشگران ایرانی بسیار مطلوب باشد، افزود: ما به دانش بیشتر و بیشتر در این زمینه نیاز داریم.

وی همچنین مذاکره و تبادل اطلاعات با مراکز آموزشی و تحقیقاتی در فرانسه را اقدامی مثبت و اثرگذار ارزیابی و بر ادامه این مذاکرات تاکید کرد.