fitur

نمایشگاه گردشگری «فیتور» اسپانیا فردا (چهارشنبه) با حضور 165 کشور گشایش می‌یابد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، سی‌وچهارمین دوره‌ نمایشگاه بین‌المللی گردشگری «فیتور» اسپانیا که هر ساله در ماه ژانویه در شهر مادرید برگزار می‌شود، فردا (22 ژانویه) گشایش می‌یابد.

به گزارش توربو نیوز، در طول پنج روز برگزاری نمایشگاه امسال، نزدیک به 9 هزار شرکت فعال در زمینه‌ صنعت گردشگری از 165 کشور جهان به ارائه آخرین دستاوردهای خود در زمینه صنعت گردشگری خواهند پرداخت، این در حالیست که کارشناسان صنعت گردشگری یکی از علل حضور دائمی اسپانیا در بین سه مقصد برتر گردشگری جهان طی سال‌های اخیر را برگزاری منظم نمایشگاه گردشگری فیتور می‌دانند.

اسپانیا در سال 2013 میزبان حدود 60 میلیون گردشگر بود که بیش از 45 میلیارد یورو برای اقتصاد اسپانیا درآمد داشت که نویدبخش روزهای خوب برای صنعت گردشگری کشوری است که گردشگری به‌عنوان یکی از ارکان اقتصادی آن، بیشترین میزان شاغلان را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد.

حدود ‌11 درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا به صنعت گردشگری اختصاص یافته و حدود هفت درصد از نیروی کار این کشور نیز در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند. کارشناسان همچنین یکی از علل رشد چشمگیر گردشگران اسپانیا را که بیشتر آنها از کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس هستند، ناآرامی‌های سال‌های اخیر در مصر و درگیری‌های خونین در این کشور می‌دانند که باعث شده گردشگران مصر جذب اسپانیا و ترکیه شوند.

در نمایشگاه امسال فیتور، فعالان حوزه‌ صنعت گردشگری کشورهای مختلف جهان از جمله سازمان‌ها و انجمن‌های گردشگری، تورگردانان، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، شرکت‌های حمل و نقل ریلی، رسانه‌ها، دفاتر رزرواسیون، شرکت‌های تجاری و برگزارکننده همایش‌ها حضور دارند.

این نمایشگاه همواره سکویی برای کشورهای مختلف جهان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری بوده و به همین دلیل مقامات برگزارکننده نمایشگاه فیتور تلاش می‌کنند با اجرای تمهیدات ویژه‌، ساکنان شهر مادرید و گردشگران را به بازدید از نمایشگاه تشویق کنند. در این راستا، از چند روز پیش از آغاز نمایشگاه، مشخصات این نمایشگاه برای تمام ساکنان شهر مادرید به صورت پیامک فرستاده شد و در زمان ورود بازدیدکنندگان به نمایشگاه نیز اطلاعات جامعی از طریق بلوتوث در اختیار آنها قرار می‌گیرد. امسال همچنین در نخستین روز برپایی نمایشگاه جایزه‌ سازمان جهانی جهانگردی به «فعالان و نوآوران صنعت گردشگری» اهدا خواهد شد.

نمایشگاه فیتور امسال در شرایطی امسال سی‌وچهارمین سال تأسیس خود را جشن می‌گیرد که به عنوان یکی از پنج نمایشگاه معتبر صنعت گردشگری به مدت پنج روز از دوم تا ششم بهمن (22 تا 26 ژانویه 2014) میزبان علاقه‌مندان خواهد بود که سه روز نخست برگزاری نمایشگاه به کارشناسان صنعت گردشگری و دو روز پایانی به بازدید عموم اختصاص می‌یابد.