نمایشگاه گردشگری

آمارهای منتشر شده از نمایشگاه گردشگری «فیتور» اسپانیا 2016 نشان می‌دهد، این رویداد جهانی نسبت به سال‌های گذشته موفقیت بیشتری در جذب مخاطب داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، به گزارش توربو نیوز، سی‌وششمین دوره جشنواره گردشگری «فیتور» که از 20 تا 24 ژانویه 2016 در مادرید اسپانیا برگزار شد، توانست 231 هزار و 872 بازدیدکننده را به خود جذب کند و با رشدی 6 درصدی در این زمینه، رکورد جدیدی به ثبت برساند.

این رویداد بین‌المللی که محل ملاقات متخصصان حوزه گردشگری محسوب می‌شود، امسال میزبان 80 وزیر و مقام بلندپایه دولتی و غیردولتی از کشورهای مختلف دنیا بود. این نمایشگاه که عنوان بازار گردشگری کشورهای لاتین‌زبان را یدک می‌کشد، امسال با شرکت 711 موسسه و نهاد برگزار شد.

در این دوره کمپانی‌ها و سازمان‌هایی از 165 کشور جهان از جمله ایران در «فیتور» شرکت کردند. همچنین 7398 خبرنگار از 60 کشور راهی این نمایشگاه گردشگری شدند.

نمایشگاه

 

نمایشگاه فیتور

تعداد شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه که نیمی از آن‌ها از کشورهای خارجی بودند، سه درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. کشورهایی همچون هلند، اندونزی، بلیز، گینه و پورتوریکو از جمله کشورهایی بودند که نمایندگان خود را برای شرکت در این رویداد گردشگری به اسپانیا فرستاده بودند. 5

چین یکی از کشورهایی بود که در این دوره حضور فعالی از خود نشان داد. بورکینافاسو و لتونی هم نخستین حضور خود در این گردهمایی را تجربه کردند.

با این حال شرکت‌کنندگان مهمی چون آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه، اتریش و برزیل که نقش مهمی در گردشگری بین‌المللی دارند و پیش از این حضور فعالی در «فیتور» داشتند، امسال حضور پیدا نکردند.

در این گزارش همچنین آمده است: با وجود این که اسپانیا در سال گذشته میلادی میزبان بیش از 68 میلیون گردشگر بوده، درآمد این کشور از این بخش افزایش پیدا نکرده است. در سال 2000 یعنی 16 سال پیش، هر گردشگر خارجی یک هزار و 100 یورو در اسپانیا هزینه می‌کرد، در حالی که این رقم حالا به 741 یورو کاهش پیدا کرده است.