جشنواره فیلم «بمانی» با همکاری شبکه مستند صداوسیما از 3 تا 5 دی ماه در مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران برگزار می‌شود.

مرتضی رمضانی، مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم‌نهاد معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی گفت: جشنواره فیلم کوتاه «بمانی» نشان‌دهنده توانایی تشکل‌های غیردولتی است و اثبات می‌کند در هر زمانی که به سرمایه‌های اجتماعی اعتماد شود، نتیجه‌ خوبی حاصل می‌شود.

وی افزود: این جشنواره از یک طرف برای فیلمسازان جوان کشور فرصتی مغتنمی است که به شکل هنرمندانه، ظرفیت‌های غنی فرهنگی و هنری کشورمان را برای جامعه ارائه کنند و از طرف دیگر بیانگر توسعه‌ اعتماد میان سازمان میراث فرهنگی و مردم است.

رمضانی با اشاره به اینکه جشنواره‌ فیلم کوتاه «بمانی» محفلی برای معرفی قابلیت‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ابعاد ملی است، اضافه کرد: این جشنواره بستری مناسب برای عرضه فیلم‌سازانی است که آثارشان مفهوم فرهنگ ایرانی- اسلامی را ترویج می‌کند و همچنین عرصه‌ای برای پدیدآوردن انگیزه و امید در فیلم‌سازان جوان و آینده سازان سینمای حرفه‌ای است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور مجامع با اعلام این خبر که جشنواره فیلم «بمانی» از روز چهارشنبه تا جمعه پنج – دی ماه – در مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران برگزار می‌شود، ادامه داد: در هر سانس 6 فیلم به نمایش گذاشته می‌شود.

رمضانی افزود: از 287 فیلمی که در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، 30 فیلم با نظر هیات داوران به جشنواره راه یافته است.

وی اضافه کرد: پنج فیلم برگزیده جشنواره با توجه به شاخص‌های فنی و شاخص‌های موضوعی توسط کارشناسان حوزه سینما و صاحب‌نظران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روز اختتامیه معرفی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور مجامع همچنین از برگزاری نمایشگاهی با محوریت سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه این جشنواره خبر داد و افزود: جشنواره فیلم بمانی با همکاری شبکه مستند صدا و سیما برگزار می‌شود و تمامی فیلم‌های راه یافته به این جشنواره در این شبکه به نمایش در خواهد آمد.