جشنواره
معاون گردشگری از برگزاری مراسم ویژه روز جهانی گردشگری با حضور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: برگزیدگان جشنواره مشارکت ملی گردشگری در این مراسم معرفی و تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزای مهر، مرتضی رحمانی‌موحد از برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی جهانگردی در سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: روز 5 مهر همزمان با روز جهانی گردشگری در تمامی کشورهای جهان برنامه‌هایی با این محوریت برگزار می‌شود و به همین مناسبت در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه‌هایی  تدارک دیده شده است.

معاون گردشگری با اشاره به ضرورت بزرگداشت روز جهانی گردشگری، یادآور شد: تبیین اهمیت روزافزون صنعت گردشگری در جهان و عزم دولت تدبیر و امید برای توسعه گردشگری از جمله مهمترین دلایل اجرای برنامه‌ها و مراسم ویژه در روز جهانی گردشگری است.

وی با بیان اینکه  در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری، خانواده صنعت گردشگری، ارگان‌های فرابخشی متولی سفر و تشکل‌های مردم‌نهاد این بخش گردهم جمع می‌شوند، ادامه داد: در این مراسم، برگزیدگان جشنواره مشارکت ملی گردشگری معرفی و از آنها تجلیل می‌شود.

رحمانی‌موحد به حضور مدیران ارشد دولت، سازمان میراث‌فرهنگی و جمعی از سفرا در این مراسم اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار می‌شود.

وی همچنین از آغاز به کار سایت اطلاع‌رسانی خانه‌مسافر همزمان با این روز خبر داد و تصریح کرد: این سایت به آدرسwww.khaneh-mosafer.ir در دسترس مردم قرار می‌گیرد تا افرادی که در طول سفر به اماکنی غیر از هتل‌ها مراجعه می‌کنند، اطلاعات درستی از خانه‌ها و اماکن اقامتی شخصی داشته باشند.

معاون گردشگری در ادامه به پاکسازی نمادین 100 غار در سراسر کشور طی روزهای منتهی به روز جهانی گردشگری اشاره کرد و افزود: استودیو سفر و گردشگری به همین مناسبت با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد تا از این پس اطلاعات مربوط به مناطق گردشگری و جاذبه‌های کشور از طریق رادیو در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به تخفیف 50 درصدی هتل‌های شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی در فاصله زمانی 5 تا 12 مهرماه برای مسافران و گردشگران، یادآور شد: سایر هتل‌های کشور همزمان با روز جهانی گردشگری تخفیف‌هایی را به مسافران ارائه می‌دهند.

رحمانی‌موحد به امکان بازدید رایگان عموم مردم از موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها در روز جهانی جهانگردی اشاره و اضافه کرد: برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای همزمان با روز جهانی گردشگری در ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 31 استان کشور برگزار می‌شود.