گردشگری

جواد قارایی گفت: «نگاهِ» هموطنانی که قصد دارند با ساخت «فیلم» در رقابت جشنواره مشارکت ملی گردشگری شرکت کنند، دارای اهمیت بسیاری است و میزان شانس آن‌ها را برای موفقیت تعیین خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، جواد قارایی ـ مستندساز و داور بخش فیلم سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری ـ درباره‌ی اولویت‌هایش به عنوان داور برای امتیازدهی به آثار دریافتی اظهار کرد: شاخص‌های زیادی برای انتخاب بهترین فیلم‌های جشنواره وجود دارد که می‌توان به نوع ایده‌ی بکار گرفته، کیفیت تصاویر، انتخاب لوکیشن، قاب‌بندی، نحوه تصویربرداری، میزان تاثیرگذاری و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که از این بین نگاه فرد سازنده بیشترین اولویت و امتیاز را دارد.

او در تشریح تاثیر نگاه سازنده‌ی فیلم در جشنواره مشارکت ملی گردشگری، گفت: منظور از نگاه، تفکر متعالی است که در ذهن هنرمند شکل می‌گیرد و سبب می‌شود از زوایه‌ای خاص به موضوعی نگریسته شود و عمیق‌ترین تاثیرگذاری را در مخاطب به دنبال داشته باشد.

«قارایی» با بیان این‌که امروزه نگاه متفاوت به گردشگری می‌تواند سبب تاثیرگذاری مثبت در بخش‌های مختلف این صنعت در کشورمان شود، افزود: با ساخت یک فیلم در این حوزه و به دنبال آن ایجاد تاثیر بر مخاطبان مورد نظر می‌توان انتظار دستاوردهایی بزرگ همچون جذب بیشتر گردشگران خارجی، ترغیب گردشگری در کشور، توجه بیشتر به امکانات مورد نیاز، زیرساخت‌ها، فرهنگ‌سازی، ایجاد خلاقیت و پویایی میان تورها و محصولات دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان این حوزه و در نهایت سبب سازندگی بیشتر و عمیق‌تری در حوزه صنعت گردشگری کشور شد.

وی همچنین درباره این‌که سطح فیلمساز و نوع تجهیزات تا چه میزان در موفقیت جشنواره مشارکت ملی گردشگری تاثیرگذار است، اظهار کرد: آثار دریافتی، فیلم‌های حرفه‌ای و آماتور را شامل می‌شوند و بیش از هر چیز ایده، نگاه و نوع تفکر بکار رفته در آن دارای اهمیت است، بنابراین شاید فیلم تهیه شده با دوربین تلفن همراه نیز به دلیل ساختار قوی، نوع نگاه و میزان تاثیرگذاری آن از شانس بالایی برای موفقیت برخوردار باشد.

داور بخش فیلم جشنواره مشارکت ملی گردشگری تاکید کرد: فیلمسازی که آثارش را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده و پس از تایید اولیه وارد مرحله داوری شده است، بی‌شک همه تفکر، بینش و حتی دارایی موجود مالی و زمان خود را صرف کرده است، بنابراین از اهمیت بسیاری برخوردار است و حال حمایت‌های آتی نهادهای دولتی  همانند سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی این حوزه می‌تواند سبب تسهیل در فعالیت و شکوفایی بیشتر ظرفیت‌های انسانی موجود شود.

«قارایی» همچنین از هنرمندان فیلمساز خواست با امید و انگیزه‌ی مضاعف همه تلاش خود را برای شکل‌دهی و خلق تفکرات متعالی‌شان بکار بگیرند و از ظرفیت پیش روی برای خدمت‌رسانی به صنعت گردشگری کشورمان استفاده کنند.

سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با تعیین جوایزی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در چهار بخش فیلم، عکس، ایده و سفرنامه‌نویسی در حال برگزاری است و شرکت‌کنندگان تا ۳۱ مرداد ماه امسال فرصت دارند با ارسال آثارشان از جوایز نفیس این رویداد بهره‌مند شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت www.Irantourismfestival۳.com  آثار خود را به منظور داوری در این رقابت ملی ارسال کنند.

برخی از شرایط ارسال اثر در بخش فیلم  نیز  عبارت است از:

– زمان هر فیلم آزاد است.

– هر هنرمند می تواند حداکثر ۲ فیلم برای جشنواره ارسال کند.

تبصره: محدودیتی در قالب آثار (داستانی، مستند، کلیپ ویدئو) وجود ندارد.

– شناسنامه (کلاکت) در ابتدای فیلم ضروری است.

– فیلم‌های ارسالی در بخش مردمی بررسی خواهند شد.

– فیلم‌ها می‌توانند در هر قالبی (داستانی مستند، انیمیشن، کلیپ، آنونس بلند و کوتاه) ارسال شوند. اما معیار اصلی در گزینش فیلم‌ها برای داوری، ارتباط با صنعت و فرهنگ گردشگری خواهد بود.

– فیلم‌ها می‌توانند در هر جشنواره دیگری شرکت کرده باشند. (فهرست موارد پخش و یا شرکت در جشنواره‌ها در هنگام ارسال اثر از شما خواسته خواهد شد.)

– برای ارسال فیلم‌ها از شیوه‌نامه مندرج در وب سایت جشنواره پیروی کنیذ.

– با ارسال اثر، از نظر هیأت داوران مسؤول و مالک فیلم شناخته می‌شوید، لذا مسئولیت‌های حقوقی ناشی از این ادعا (ابراز مالکیت و یا شراکت دیگران در فیلم، درج نشدن اطلاعات صحیح، استفاده غیر مجاز از تصاویر دیگران و…) بر عهده شما خواهد بود.