سیدمحمد حسینی

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: جشنواره روستایی باهدف شناخت ظرفیت های گردشگری و احیای روستاها و رونق کسب و کار، امسال در هفت شهرستان استان مرکزی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای تابستانی استان مرکزی اظهار داشت: این جشنواره با هدف شناسایی و به کارگیری استعدادهای گردشگری استان، از بیستم تا بیست و هفتم شهریورماه سال جاری برگزار می شود.

وی بیان داشت: هم اکنون هفت روستا از هفت شهرستان استان مرکزی برای برگزاری این جشنواره مدنظر قرار گرفته است.

حسینی گفت:  این روستاها شامل روستای وفس از توابع شهرستان کمیجان، روستای خان آباد از توابع شهرستان خمین، روستای هزاوه از توابع شهرستان اراک، روستای واران از توابع شهرستان دلیجان، روستای دلاران از توابع تفرش و روستای باب شیخ از توابع شهرستان ساوه هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با اشاره به اینکه این جشنواره به این هفت روستا محدود نمی شود، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از روستاهای استان مرکزی از جاذبه های طبیعی و گردشگری برخوردار هستند که برخی از این آثار بی نظیر است و در جذب گردشگر تاثیر به سزایی دارند، فرمانداران می توانند روستاهای دارای ظرفیت گردشگری را شناسایی و معرفی کنند تا در دستور کار این جشنواره قرار گیرد.

تشکیل ستاد خدمات سفر تابستانی در استان مرکزی

حسینی در بخش دیگر سخنان خود گفت: نشست اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر تابستانی استان مرکزی با هدف مهیا کردن شرایط مطلوب برای هموطنانی که در طول سفر تابستانی از این استان تردد می کنند تشکیل شده است.

وی یادآورد شد: همه دستگاه های اجرایی با در نظر گرفتن امکانات موجود، آمادگی خود را در این راستا اعلام کرده اند و شرح وظایف هر یک از دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفرهای تابستانی نیز مشخص شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی تاکید کرد: کمیته های امداد و نجات، بازرسی، گردشگری و اسکان، از جمله کمیته هایی هستند که باید آمادگی بیشتر داشته باشند تا بتوانیم در طول سفرهای تابستانی خدمات مطلوب به مسافرانی که از استان مرکزی تردد می کنند ارائه دهیم.

همچنین در این نشست، فرزین خوشنودی، مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی نیز گفت: ۳۳ پایگاه، ۳۳ آمبولانس، سه دستگاه آمبولانس پشتیبانی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای موارد خاص حوادث که نیاز به خدمات رسانی برای انتقال بیماران بیشتر دارد در اراک و همچنین یازده پایگاه، یازده آمبولانس و دو دستگاه آمبولانس پشتیبانی نیز در ساوه آماده خدمت رسانی هستند.

در پایان این نشست فرمانداران شهرستان های استان مرکزی، آمادگی خود را در راستای ارائه خدمات سفر تابستانی در شهرستان ها اعلام کردند.