ناصرخسرو

نخستین دوره جشنواره ملی «ناصرخسرو» با انتخاب برترین‌های گردشگری، 24 آذرماه برگزار می شود.

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو دبیرعلمی این جشنواره به خبرنگار گردشگری ایسنا گفت: جشنواره ملی ناصرخسرو با هدف توسعه علمی گردشگری به منظور تجلیل از منتخبان طرح‌های پژوهشی، کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های برتر، ایده‌های خلاقانه، اساتید و کارآفرینان نمونه با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ، انجمن علمی گردشگری ایران و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بیش از 380 اثر و شخصیت برگزیده به دبیرخانه این جشنواره ملی معرفی شده‌اند، برای دریافت آثار و انتخاب چهره‌ها به مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی گردشگری اطلاع‌رسانی شد که داوری‌ها نیز در دو سه مرحله صورت گرفت و 55 تن به مرحله نهایی رسیدند. در آخرین دور از داوری‌ها نیز 10 اثر و شخصیت شاخص، برگزیده و در روز برپایی جشنواره تجلیل خواهند شد.

او درباره دلیل برگزاری این جشنواره گفت: در کشور چندین جشنواره بزرگ علمی به نام مشاهیری چون خوارزمی، فارابی و رازی برگزار می‌شود، لذا معتقدیم برگزاری چنین جشنواره علمی لازمه گردشگری نیز است و از آنجا که نزدیکترین شخصیت به گردشگری ناصرخسرو است، تصمیم گرفته شد جشنواره‌ای برای بخش علمی گردشگری برگرفته از نام این شخصیت شهیر برگزار شود.

ایمانی خوشخو همچنین اظهار کرد: این جشنواره امسال در سطح ملی برگزار می‌شود، اما از سال آینده سعی خواهد شد بُعد بین‌المللی داشته باشد.

دانشگاه علم و فرهنگ ساعت 15 روز سه‌شنبه، 24 آذرماه میزبان نخستین دور جشنواره ملی ناصرخسرو است.

آثار این جشنواره توسط اساتیدی چون دکتر ایمانی خوشخو، زاهدی، رهنمایی، افتخاری، رضوانی، جهانیان و حسینی از دانشگاه‌های علامه طباطبایی، تهران، تربیت مدرس و علم و فرهنگ، سعید هاشمی، عضو جهاد دانشگاهی و یعقوب‌زاده، از مرکز علمی فرهنگی گردشگری دانشجویان ایران داوری شده است.