گردشگری

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد چابهار با اشاره به برگزاری جشنواره مونسون در این منطقه، گفت: خنکی آب و هوای چابهار بر اثر وزش بادهای مونسون، فرصتی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف و جذب گردشگران است.

سعید رضازهی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: جشنواره گردشگری مونسون در فصل تابستان برگزار می‌شود. مونسون پدیده فصلی است که در تابستان بادهای خنکی از سمت هند شروع به وزیدن کرده و تا پایان شهریور و اوایل مهرماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این دوره زمانی یعنی از اوایل خرداد تا اواخر شهریورماه، چابهار نسبت به دیگر شهرهای گرم کشور، خنک تر بوده و دمای هوا از ۲۲ درجه سانتیگراد بالاتر نمی رود، بنابراین چابهار در این زمان با برگزاری جشنواره های مختلف، می تواند پذیرای گردشگران زیادی باشد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: همزمان با پدیده مونسون و مساعد شدن شرایط آب و هوایی، برنامه های فرهنگی، تفریحی، مسابقات ورزشی و جشنواره های غذای حلال، پوشاک، موسیقی سنتی، فرهنگ، آداب و رسوم اقوام ایران در چابهار اجرا می شود.

وی گفت: این جشنواره توسط منطقه آزاد چابهار و با کمک سازمان های ملی دیگر برگزار می شود و می تواند اقدام مهمی برای ورود گردشگران به این منطقه در فصل تابستان باشد.