مجتبی گهستونی

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان از برگزاری نخستین جشنواره ادبی در این استان، براساس داستان‌های احمد محمود خبر داد.

مجتبی گهستونی، دبیر و سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان خوزستان، در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری جشنواره و نمایشگاه گردشگری ادبی، در دی‌ماه جاری خبر داد و گفت: ما داستان ۲۰ نویسنده خوزستانی چون احمد محمود، امیر نادری، ناصر تقوایی، احمد بیگدلی، احمد آقایی، فتح‌الله بی‌نیاز، احمد کشوری، آرش آذرپناه و … را مطالعه کرده و لوکیشن‌های شاخص را برداشت کرده‌ایم.

به گفته این فعال میراث فرهنگی و گردشگری، از همه این لوکیشن‌ها که امروز برخی‌شان باقی مانده و بعضی به خیابان و ساختمان‌های جدید تبدیل شده عکاسی شده که همه این عکس‌ها، همراه با توضیحات در نمایشگاهی در برابر دیدعلاقه‌مندان قرار می‌گیرد تا ببینند چه برسر لوکیشن‌هایی آمده که برای مثال احمد محمود در «شهر سوخته» به آن اشاره کرده است.

گهستونی به همکاری شهرداری اهواز با انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان اشاره و بیان کرد: ما تمام لوکیشن‌های داستانی احمد محمود در شهر اهواز را بررسی کرده‌ایم. جاهایی در بافت تاریخی شهر و میدان و پل اهواز و چند مکان دیگر. شهرداری اهواز هم با ما نهایت همکاری را داشته و قرار شده تابلویی سر هر خیابان یا معبر مرتبط با داستان نصب کند تا مردم بدانند در فلان خیابان، همان خانه‌ای است که احمد محمود به ان اشاره کرده است.

این نخستین نمایشگاه و جشنواره گردشگری بر محور ادبیات است که در شهر اهواز برگزار می‌شود. به گفته دبیر جشنواره، در حاشیه این برنامه ۲ کارگاه ادبی، ۲ کارگاه گردشگری و ۲ کارگاه عکاسی برگزار می‌شود.

گهستونی معتقد است: ادبیات می‌تواند موضوع جذابی برای گردشگران علاقه‌مند باشد و ادبیات داستانی ما این ظرفیت را دارد که محور تورهای گردشگری قرار بگیرد.

نخستین جشنواره گردشگری استان خوزستان، دی‌ماه امسال در شهر اهواز برگزار می‌شود.