منوچهر جهانیان
معاون گردشگري کشور با اشاره به اقدامات اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اعلام کرد که فارس استان برتر کشور است.

به گزارش توریست ها به نقل از میراث آریا، به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس در جلسه اي که ساعت 23 و 30 دقيقه شب گذشته در ساختمان استانداري فارس با حضور «منوچهر جهانيان»، معاون گردشگري کشور، حسين صادق عابدين، استاندار فارس و مديران ميراث فرهنگي استان برگزار شد جهانيان به افزايش مدت اقامت مسافران در فارس به 3 شب اشاره کرد و افزود: امسال در فارس حجم مسافران ورودي و اسکان داده شده نسبت به سال گذشته رشد 20 درصدي دارد و رضايتمندي مسافران هم 90 درصدي است.

به گفته جهانيان از 28 اسفندماه تاکنون رشد ورود گردشگر به استان 67 درصد افزايش نشان مي دهد. (نقشه استان فارس)

او ادامه داد: از زحمات همه کارکنان ستاد تسهيلات سفرهاي استان که شبانه روزي فعاليت مي کنند تشکر مي کنم.

به گفته منوچهر جهانيان، روز 17 فروردين ماه آيين تجليل استاني به ميزباني ميراث فرهنگي فارس برگزار مي شود.

او ديگر نقاط قوت استان را تخفيف 20 درصدي اصناف به مسافران دانست. به باور جهانيان اين رويکرد به رشد سفرها در کشور کمک کرده است.

او ادامه داد: اين نشان مي دهد که تاکيدات مقام معظم رهبري درباره ايجاد شور و نشاط در جامعه با همت کارکنان ستاد تسهيلات سفرهاي کشور به دست آمده و از اين رو از برگزاري جشنواره فرهنگ ها و آيين عشاير ايران در فارس هم تشکر مي کنم.

جهانيان با تاکيد بر سفر به مسيرهاي کمتر شناخته شده گفت: سفر به اين مسيرها در نوروز 92 رشد 5/3 درصدي را نشان مي دهد و افزايش سفرها به اين مناطق به اقتصاد مناطق کمتربرخوردار، کمک مي کند.